کد خبر: ۶۴۰۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
«دکتر سیدمحمد پاکمهر» افزود: هزینه کردن در بخش دامپزشکی، از بروز امراض مختلف و گرفتاری‌های حوزه سلامت کشور جلوگیری می‌کند ...

حکیم مهر: نایبرئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه مدیران و کارکنان این مجموعه در صیانت از سرمایه های دام و طیور و حفظ بهداشت و سلامت عمومی، تصریح کرد: به عنوان یک پزشک می گویم که حوزه بهداشت و سلامت دام به اندازه مدیریت بیماری کرونا اهمیت دارد و هر مقدار هزینه کردن در این بخش، به میزان زیادی از هزینه های آتی در بخش سلامت کشور می کاهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر سیدمحمد پاکمهر» که به دعوت مدیرکل دامپزشکی در این اداره کل حضور یافته بود، گفت: از مصادیق این جمله که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد، همین موضوع است، چون سلامت آینده مردم با سلامت فرآورده های دامی مرتبط است و هزینه کردن در این بخش از بروز امراض مختلف و گرفتاری های حوزه سلامت کشور جلوگیری می کند.

وی تضمین سلامت دام، نهاده ها و خوراک و فرآورده های دام و طیور را وظیفه سنگین و مهمی دانست که بر دوش دامپزشکی است و تأکید کرد که با استفاده از ظرفیت های مجلس و دولت، برای کاستن از دغدغه های کارکنان دامپزشکی ازجمله در بحث حقوق و مزایا، محرومیت از مطب و تقویت ساختار تشکیلاتی آن تلاش خواهد شد.

نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس یازدهم با اذعان به این که 50 درصد پست های دامپزشکی این اداره کل خالی است، تصریح کرد: کمبود نیرو در بخش سلامت موضوعی نیست که به سادگی از آن گذشت، چون نمی توان خدمات دهی در این بخش را معطل کرد.

وی در ادامه قول داد که در رایزنی با سازمان های امور استخدامی و برنامه و بودجه، استانداری و فرمانداری های استان، برای تقویت منابع انسانی و تأمین تجهیزات و منابع این مجموعه با استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی، تصمیمات خوبی در سال جاری اتخاذ شود.

این نماینده عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 هم چنین در ارتباط کوتاه ویدئوکنفرانسی با رؤسای شبکه های دامپزشکی خراسان شمالی، به آنان خداقوت گفت و ضمن ابراز خرسندی از وجود نیروهای جوان و متخصص در دامپزشکی استان، در عین حال لزوم تقویت بیش از پیش منایع انسانی و تجهیزات تخصصی این اداره کل را یادآور شد و گفت: با توجه به جمعیت بالای دام در منطقه و تولیدات مازاد بر نیاز مصرفی استان و وابستگی معیشتی بخش زیادی از جمعیت خراسان شمالی به دامپروری، تقویت این بخش ضروری است.

بر اساس این گزارش، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز با قدردانی از این حضور، این گونه اقدامات را موجب انگیزه بخشی به کارکنان مجموعه دانست و گفت: دامپزشکی خراسان شمالی با تلاش شبانه روزی کارکنان، از سرمایه دامی بیش از ده هزار میلیارد تومانی دام و طیور استان صیانت می کند و به علاوه، یکی از متولیان بهداشت و سلامت عمومی هم محسوب می شود.

«دکتر حمید رمضانی» با اشاره به برخی دغدغه ها و چالش های این بخش، ازجمله کمبود نیرو و منابع اعتباری، بلاتصدی بودن نیمی از 205 پست سازمانی در ساختار تشکیلاتی دامپزشکی استان، پایین بودن حقوق و مزایای کارکنان و مدیران دامپزشکی(حق محرومیت از مطب، ضریب 1.1 رسته بهداشتی و...)، محروم بودن بخش خصوصی دامپزشکی استان از تسهیلات اعتباری و کمک های فنی اعتباری دولت، ضعف های مشهود در زیرساخت صنعت دام و طیور استان و سنتی بودن بخش اعظمی از واحدها را یادآور شد.

این مقام مسئول با افزودن این که این استان 3 درصد جمعیت دام کشور را داراست، تصریح کرد: با وجود همه کاستی ها، شعار همیشگی ما این بوده که بهره برداران خدمات دامپزشکی باید سریع و آسان به خدمات ما دسترسی داشته باشند و برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به آنان، به فعال کردن پست های دولتی و حمایت از دایرکردن مراکز بخش خصوصی در دورترین نقاط استان اهتمام داشته ایم.

وی همچنین پیشنهادها و راهکارهایی برای کاستن از دغدغه های دامپزشکی استان و جبران نداشته ها مطرح کرد که با موافقت این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مقرر شد، در جلسات مشترک با دیگر اعضای مجمع نمایندگان استان و مقام های مسئول در تهران و بجنورد، این مشکلات بررسی و پیگیری شود.

دکتر رمضانی هم چنین حین بازدید دکتر پاکمهر از بخش های مختلف آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان، توضیحاتی درباره نیروی انسانی متخصص و توانمند و تجهیزات به روز این آزمایشگاه ارائه کرد و آن را به عنوان ظرفیتی در خدمت عموم دستگاه های اجرایی و بهره برداران و تولیدکنندگان استان توصیف کرد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
5
لطف کن مستندات پیگیریاتون منبعد به مدیر کل دامپزشکی ارسال کنید تا ما هم قدردان و هم سپاسگزار باشیم .چون وعده زیاد شنیدیم که چنین سیه روزیم انشالا که بتوانید منشا اثر باشید منتهی مستند نه شفاهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
1
2
با سلام و احترام
همکاران عزیز لطفا هرجا صحبت از افزایش حقوق و مزایا و پرداخت حق محرومیت از مطب هست سایر دامپزشکانی که در سایر ارگان ها من جمله سازمان حفاظت محیط زیست مشغول خدمت هستند را هم مدنظر قرار بدید.
با سپاس
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
3
درباره واکسن کووید هم اگر ازشون تقاضا میکردین خوب بود. چون نگرش مثبتی به دامپزشکی داشنند و فعالیت های دامپزشکی رو در تامین سلامت جامعه مهم دونستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
خدا خیرشون بده اگه عملی در کار باشد و صرفا حرف و وعده نباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
به امید موفقیت.
نظر شما
ادامه