کد خبر: ۶۴۱۱۸

فرماندار گرمسار با اشاره به برگزاری سه نشست مدیریت بحران شهرستان در پی سیلاب طی ۲۴ ساعت اخیر، گفت: ۳۰۰ راس دام در سطح شهرستان تلف شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سعید متقی» فرماندار گرمسار گفت: همانطور که توسط هواشناسی پیش بینی و توسط فرمانداری نیز بارش باران اطلاع رسانی شده بود از روز گذشته سیلی را از بن کوه به سمت گرمسار شاهد بودیم که برخی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شد که از جمله آن هماهنگی با بخشداری مرکزی، فرمانداری فیروز کوه، بخشداری مرکزی فیروزکوه و … محسوب می‌شود تا بتوانیم مخاطرات سیل را به حداقل برسانیم.

او افزود: متأسفانه علی رغم تمام مسائل، با توجه به دست اندازی‌هایی که به حریم رودخانه حبله رود شده مقداری خسارات ما افزایش یافت و در حوزه باغات برخی از اراضی مردم تخریب و در مقوله احشام هم دچار ۳۰۰ رأس تلفات شدیم.

فرماندار گرمسار بیان کرد: در بررسی که از شب گذشته تا کنون صورت گرفته جهاد کشاورزی و ادارات ذی‌ربط مشغول ارزیابی هستند تا با تصمیماتی که در این زمینه‌ها گرفته می‌شود، ان شاالله بتوانیم بخشی از خسارات وارده به مردم را جبران کنیم.

متقی با بیان اینکه خسارات وارده به زیرساخت‌ها نیز در حال بررسی است، تاکید کرد: احتمال دارد به خاطر افزایش بارش‌ها در روزهای آتی به لحاظ کیفیت آب شرب دچار مشکلاتی باشیم البت ذخایر موجود را فعال کرده‌ایم و سعی داریم در حوزه تأمین آب شرب در شهرهای آرادان، گرمسار و ایوان‌کی مشکلی پیش نیاید اما تقاضا داریم با توجه به خشکسالی حتماً مردم صرفه جویی را در دستور کار داشته باشند تا با تنش آبی روبرو نباشیم.

او با بیان اینکه پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که احتمال وقوع سیل بازهم در گرمسار وجود دارد، ابراز داشت: اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شده است.

 
نظر شما
ادامه