کد خبر: ۶۴۲۸۴

معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز گفت: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، مطالبه‌ مردمی و مطابق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظیفه ذاتی و قانونی شهرداری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا قربانیان تبریزی» جمعه شب در واکنش به موج انتقادات از انتشار آنچه که به دار زدن سگ های بی صاحب در تبریز نامیده می شود، افزود: مهم ترین وظیفه شهرداری تبریز تأمین امنیت شهروندان است و در این راستا و در جهت رسیدگی به هزاران شکایتی که شهروندان داشته‌اند، اقدام به جمع‌آوری و رهاسازی سگ‌های بلاصاحب در بیرون شهر می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به آسیبی که سگ‌های بلاصاحب به شهروندان رسانده‌اند و شکایت های متعددی که در این خصوص در مراجع قضایی علیه شهرداری مطرح شده، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تشویش اذهان عمومی به واسطه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب، امر پسندیده‌ای نیست و به جای این کار می‌توان با هم‌اندیشی و هم فکری، نسبت به حل این معضل شهری و تأمین امنیت شهروندان اقدام کرد.

قربانیان تأکید کرد: شهرداری تبریز تا به امروز هیچ گونه اقدام به سگ‌کشی انجام نداده و تنها به بیهوشی این حیوانات توسط پیستول‌های بیهوشی، جمع‌آوری و رهاسازی آنها در بیرون از شهر پس از به هوش آمدن سگ ها اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در برابر تهدید سلامت و امنیت شهروندان بی‌تفاوت باشیم، همین چند وقت پیش اهالی شهرک آخمقیه یک کودک چند ساله را از دست سگ‌های ولگرد نجات داده‌اند.

معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز یادآوری کرد: روزانه صدها تماس مبنی بر جمع‌آوری و آسیب رساندن سگ‌های بلاصاحب با مرکز ۱۳۷ شهرداری تبریز گرفته می‌شود که نمایندگان تشکل‌های غیردولتی فعال در این حوزه می‌توانند از نزدیک مستندات این تماس‌ها و مطالبات مردمی را مشاهده کنند.

قربانیان با اشاره به احداث محلی برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب اعلام کرد:حسب دستور شهردار تبریز، محلی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفتیم که از تشکل‌های غیر دولتی فعال در این زمینه نیز دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با تعامل و همکاری شهرداری،تشکل‌های غیردولتی، شهروندان و نهادهای مربوطه، نسبت به حل این معضل شهری اقدام شود.

در ساعات گذشته تصاویری از آنچه که دار زدن سگ های بی صاحب در پشت نیسان توسط شهرداری نامیده شد، به طور گسترده در فضای مجازی دست به دست می شود.

انتشار این تصاویر، واکنش تند کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته و آنان با ادبیات مختلف با این اقدام  مخالفت کرده اند.

 

نظر شما
ادامه