کد خبر: ۶۴۷۰۹

بزرگترین شرکت پردازش و بسته‌بندی گوشت در جهان معادل ۱۱ میلیون دلار باج پرداخته تا مهاجمان سایبری به حمله باج‌افزاری خود خاتمه دهند.گزارش شده باج پرداختی به مهاجمان پس از عادی شدن ارتباط اینترنتی این شرکت و به رمز‌ارز بیت‌کوین صورت گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بی بی سی، بزرگترین شرکت پردازش و بسته‌بندی گوشت در جهان معادل ۱۱ میلیون دلار باج پرداخته تا مهاجمان سایبری به حمله باج‌افزاری خود خاتمه دهند.

هفته گذشته شبکه‌های رایانه‌ای شرکت گوشت جی‌بی‌اس JBS هک شد و بخشی از فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا و ایالات متحده را به طور موقت متوقف کرد.

گزارش شده باج پرداختی به مهاجمان پس از عادی شدن ارتباط اینترنتی این شرکت و به رمز‌ارز بیت‌کوین صورت گرفته است.

جی‌بی‌اس گفته است که پرداخت این پول برای حفاظت از منافع و خدمت به مشتریان لازم بوده است.

در حمله باج افزاری، هکرها وارد شبکه رایانه‌ای مورد نظرشان می‌شوند و تهدید می‌کنند که دسترسی کاربران به آن را متوقف یا فعالیت آن را مختل می‌کنند یا پرونده‌های موجود را از میان می‌برند مگر اینکه باج درخواستی پرداخت شود.

«آندره نوگیرا»، مدیر اجرایی جی‌بی‌اس گفته است که "پرداخت باج تصمیم بسیار دشواری برای شرکت ما و شخص من بود."

این شرکت گفته است که این پول را به دلیل پیچیده بودن این تهاجم سایبری حمله پرداخته هرچند افزوده است که اکثر کارگاه‌ها و بخش‌های شرکت همچنان قادر به ادامه فعالیت بودند.

حمله سایبری باعث شد که شرکت به مدت یک روز کشتار گاو را در تمام کشتارگاه‌های خود در آمریکا متوقف کند.

اینگونه اختلالات باعث به مخاطره افتادن عرضه عادی مواد غذایی و ادامه آن منجر به افزایش قیمت برای مصرف‌کنندگان می‌شود.

کاخ سفید گفته است که یک سازمان تبهکار "و احتمالاً مستقر در روسیه" عامل این حمله بوده است.

ماه گذشته، حمله باج‌افزاری به تاسیسات خط لوله شرکت کولونیال در آمریکا برای چند روز باعث توقف انتقال فرآورده‌های نفتی به جنوب شرق این کشور و تشکیل صف‌ در برابر مراکز فروش سوخت شد.

تحلیلگران امور سایبری معتقدند که آن حمله هم با یک گروه مستقر در روسیه مرتبط بوده است.

شرکت نفتی کولونیال هم تأیید کرده است که مبلغ ۴.۴ میلیون دلار باج به گروه تبهکار عامل این حمله سایبری پرداخته است.

تا کنون وزارت دادگستری آمریکا توانسته حدود ۲.۳ میلیون دلار از این پول را پس بگیرد.

جی‌بی‌اس که یک شرکت چند ملیتی مستقر در برزیل است گفته است که "نتایج تحقیقات مقدماتی حاکی از آن است که در جریان این حمله سایبری، اطلاعات متعلق به شرکت، مشتریان یا کارکنان آن به مخاطره نیفتاده است."

جو بایدن هفته آینده با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

وی گفته است که اگر روسیه به "فعالیت‌های زیانبار" خود ادامه دهد با عواقب "جدی و موثر" روبرو می‌شود اما معلوم نیست که او در نظر دارد به چه اقدامی دست بزند.

هفته گذشته سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از اینکه دولت روسیه مانع از فعالیت سایبری غیرقانونی از داخل خاک آن کشور نمی‌شود گفت که "کاخ سفید در این مورد مستقیماً با دولت روسیه ارتباط خواهد گرفت تا یادآور شود که کشورهای مسئولیت‌پذیر جهان به مجرمان باج‌افزاری پناه نمی‌دهند."

روسیه همواره هرگونه ارتباط یا حمایتی از عملیات سایبری غیرقانونی را تکذیب کرده است.

 

نظر شما
ادامه