کد خبر: ۷۲۲۱۳
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
روزنامه خراسان بررسی کرد:
نظام دامپزشکی مدعی است تعداد داروخانه‌ها کافی است اما مدیرکل دامپزشکی استان این نظر را خودخواهانه می‌داند و پیگیر رفع مشکل است ...

حکیم مهر: صدور مجوز داروخانه دامپزشکی به دلیل اختلاف نظر به مشکل خورده، نظام دامپزشکی مدعی است تعداد داروخانه‌ها کافی است اما مدیرکل دامپزشکی این نظر را خودخواهانه می‌داند و پیگیر رفع مشکل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روزنامه خراسان رضوی، گلایه ها جدی است، دست کم در یکی دو هفته اخیر تماس های متعددی با گروه جامعه روزنامه خراسان رضوی درباره مشکلات در صدور مجوز داروخانه های دامپزشکی گرفته شده است و خواستار پیگیری برای رفع این مشکلات شده اند.

آن طور که از اظهارات مدیرکل دامپزشکی استان در گفت و گو با ما مشخص می شود، مشکل بر سر یک «نظریه خودخواهانه» است؛ این که نظام دامپزشکی اعلام کرده تعداد داروخانه های دامپزشکی کافی است و نیازی به داروخانه جدید وجود ندارد، موضوعی که به اختلاف نظری بین نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی تبدیل شده و حالا سدی برای صدور مجوز داروخانه دامپزشکی است. این در حالی است که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که سال گذشته مصوب و ابلاغ شد، هرگونه ممانعت از صدور مجوز هر کسب و کار به بهانه هایی از جمله اشباع بازار را غیرقانونی دانسته است.

ماجرای یک اختلاف نظر

مدیرکل دام پزشکی استان درباره گلایه های فعالان دامپزشکی مشهد درباره وضعیت صدور پروانه داروخانه های دامپزشکی به «خراسان رضوی» می گوید: هم اکنون بین نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی اختلاف نظری وجود دارد مبنی بر این که عده ای معتقدند تعداد پروانه داروخانه های دامپزشکی متناسب با شرایط موجود باید صادر شود، این موضوع مسئله ای صنفی و بازاری است و نظریه ای خودخواهانه است، سازمان دامپزشکی اعتقادش بر این است که هر کس تمایلی دارد که کسب و کاری راه بیندازد بر اساس همان قانون می تواند مجوز بگیرد، چون نمی شود این همه فارغ التحصیل داشته باشیم و عده ای که از قبل بوده اند حالا بگویند تعداد این داروخانه ها کافی است و کس دیگری نیاید.

«دکتر جواد اعلمی» می افزاید: از این روبه این مسئله منجر شده که صدور پروانه ها به کندی انجام شود، البته در مناطقی که تعداد داروخانه های دامپزشکی کم است و نیاز وجود دارد، صادر می شود اما در مناطقی مثل مشهد داستان فرق دارد.

از نظر دامپزشکی مسئله حل شده است

وی درباره رایزنی های صورت گرفته برای حل این مشکل نیز می گوید: به شدت در حال کار روی این قضیه هستیم، منتظریم سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی این مسئله را حل کنند، البته از طرف سازمان دامپزشکی مسئله حل شده است، ما از طرف مجموعه سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده ایم که درباره صدور پروانه ها محدودیتی نداریم، قانون نیز همین را می گوید.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان این که طبق قانون محدودیتی هم اکنون برای صدور مجوز داروخانه دامپزشکی وجود ندارد، تصریح کرد: در سیستم قبلی، سقفی برای تعداد داروخانه ها تعیین شده بود و می گفتند که به ازای هر 3 درمانگاه و یک کلینیک، یک داروخانه باشد، اما اکنون دیگر این گونه نیست و محدودیتی ندارد.

در انتظار اصلاح دستورالعمل

دکتر اعلمی درباره موضع نظام دامپزشکی درباره حل این مشکل نیز گفت: در آخرین پاسخ، مجموعه نظام دامپزشکی اعلام کرده که درحال تدوین دستورالعمل هستند، چون قانون و دستور العمل قبلی که به استان ها داده اند، مبنایش همین محدودیت ها بوده است بنابراین باید دستورالعمل عوض شود که البته هنوز برای استان ها صادر نشده و زمان مشخصی هم برای این موضوع اعلام نشده است. مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: حدود یک سال است که وضعیت به همین شکل است، تعداد داروخانه های دامپزشکی سرعتش افزایش نیافته است، حدود 40 تا 50 داروخانه دامپزشکی در مشهد است، ممکن بود 10 تا 12 داروخانه دیگر هم تاسیس شود، اما چنین اجازه ای داده نشده است، در واقع طی این یک سال تا جایی که به خاطر دارم پروانه ای برای تاسیس داروخانه دامپزشکی داده نشده است.

صدای پای محدودیت ها دوباره به گوش می رسد

این موضوع را از «دکتر محمد سیاح» عضو شورای نظام دامپزشکی استان نیز پیگیری می کنیم که وی به «خراسان رضوی» می گوید: صدور پروانه محدودیت هایی دارد مثلا ما نمی توانیم بیش از هفت مجوز بدهیم چون اشباع می شود و برای دیگر همکاران تقاضای بازار کم می شود.

وی تصریح می کند: نامه ای ارسال شده که موضوع لغو محدودیت ها را ملغی اعلام کرده است، یعنی محدودیت ها قرار است دوباره لحاظ شود بدین صورت که به ازای هر پنج کلینیک یک داروخانه تاسیس شود.

وی می افزاید: روز شنبه (دیروز) جلسه نظام دامپزشکی استان برای پیگیری این موضوع برگزار شده است و باید با تهران صحبت شود که وضعیت متقاضیان به چه شکل تعیین تکلیف شود، این ها را نظام دامپزشکی باید تعیین تکلیف کند، البته خود تهران هنوز به جمع بندی نرسیده است.

وی یادآور می شود: هم اکنون ۴۷ داروخانه دامپزشکی فعال در مشهد داریم.

 

انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
2
10
الان جدیدا میبینیم افرادی هستند که دیپلم هم ندارند و با اجاره پروانه داروخانه دامپزشکی اقدام به فعالیت میکنند. ۹۹ درصد هم کارهای غیر قانونی در داروخانه ها از سمت این افراد است.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
13
محدودیت وجود دارد برای همکاران عادی
اما برای نور چشمی ها این محدودیت ها وجود ندارد و علی رغم عدم کسب امتیاز لازم ، پروانه داروخانه برای انها صادر شده است از جمله رییس نظام دامپزشکی یکی از استان های غرب کشور
پاسخ ها
شناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
در همان غرب كشور محدوديت براي چه كسي بوده ؟
محدوديت و رانت براي زماني بود كه صدور پروانه دست اداره كل بود و فقط به بازنشسته ها و همشهري خودشون پروانه داروخانه و شركت پخش ميدادن
همکار دامپزشک
|
Japan
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
4
9
با سلام اگر قرار بر عدم نظارت در صدور مجوز باشد دیگر نظام دامپزشکی معنی ندارد آن را هم منحل کنید فرق هست بین شغلی که قوانین خاص دارد و بحث عدم تمرکز مراکز بهداشتی دارد با بقیه اگر تفسیر این باشد که کلیه محدودیت‌ها برداشته شود و همه به مراکز استانها بیایند داروخانه بزنند کمک می‌شود به گسترش مناطق محروم نباید از تسهیل صدور پروانه اینگونه برآید که هر فردی هر پروانه خواست بگیرد در دامپزشکی با توجه به مشارکت درمان و داروخانه حتما باید نظام استان تصمیم بگیرد چون ما در دانشکده رشته های کلینیک دامپزشکی و داروخانه دامپزشکی مجزا نداریم بنطر من تفسیر بهتر این هست هر فردی تقاضای پروانه از نظام دامپزشکی دارد تسهیل شود ولی نوع پروانه بنا بر نطر نظام دامپزشکی در منطقه تعیین شود اگر تفسیر بر آزادی صد درصد باشد و تقاضا داروخانه بیشتر از کلینیک باشد یا ۹۰ درصد افراد بتوانند داروخانه تاسیس کنند پس تکلیف درمان چه می‌شود یا باید کلیه قوانین دامپزشکی عوض شود و داروخانه ها کار درمان انجام دهند یا خدمات درمانی از دامپزشکی برود دامدار خودش درمان کند و دارو از داروخانه بخرد
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
3
12
واقعا شرایط فروش داروخانه ها در وضع بحرانیه.. همین تعداد الان کلی مشکل دارن و به سمت ورشکستگی هستن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
از زمانی که دانشجو بودم و با یکی از دوستان ک داروخانه داشت مدام می‌گفت دارم ورشکسته میشم . الان بیست سال میگذرد و هنوز هم دارد ورشکسته میشود و اوضاع خوب نیست ولی ادامه میدهد .
محدودیت به ازای چند کلینیک یک داروخانه را بردارید ولی محدودیت امتیازها را برندارند . هر کسی که تجربه و امتیاز داشت بسم الله بیاد مرکز استان و هر کس امتیازش کمتر بود برود منطقه محرومتر
محسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
این اشتباه هست که کمترین امتیاز رو به مناطق محروم می‌فرستید. گاو و گوسفند در مناطق محروم هستند نه مرکز استان. دوستان عاقلانه حرف بزنیم حتی اگر مسولان عاقلانه قانون ننوشته باشند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
3
10
دامپزشکی خیلی وقته نابود شده ، چه داروخونش چه کلینیک چه .......
همین الان هم داروخانه ها در حال ورشکستگی هستن، صنعت دام و طیور نابود شده، مشتری هم نیست، و کلینیک و داروخانه و مایه کوبی و ازمایشگاه هم به تبع اون در حال نابودی هستن ، خیلی از داروها مونده رو دست داروخانه دار تاریخش گذشته، بهترین راه اینه دنبال ی شغل توی بازار باشیم، دامپزشکی و چندغاز پولی که با اعصاب خوردی و بدبختی باشه رو هم نخواستیم پیشکش خودشون..... بازم میگم صنعت دام و طیور نابود شده، فارغ التحصیل زیاده ، خشکسالی ، نتیجش میشه ی زنجیره که همه نابود میشن از مسول فنی گرفته تا داروخانه دار ، حالا شما بیا تا دلت بخواد داروخانه و کلینیک بزن بعد شش ماه خود با خودت میگی عجب اشتباهی کردم که چندین سال خودمو الاف دامپزشکی کردم ....تهش فقط همه داریم وقت تلف میکنیم تو این رشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
19
انحصار و تبعیض ینی اینکه یه دامپزشک همزمان هم داروخانه داشته باشه هم مرکز پخش دارو هم وا‌کسیناسیون. تازه ازش تجلیل هم بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
مثل یکی از اعضای نظام ما
مجوزم میفروشن دور هم تهشم میگن نمیصرفه واااسه ما
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
دوست عزیز اضافه کنید کارخانه تولید مکمل، شرکت واردات دارو و واکسن، شرکت پخش سراسری، شرکت پخش استانی، داروخانه، مرکز مایه کوبی دام و طیور و کارخانه خوراک دام ، کلاً دامپزشکی دست 3-4 نفر هست که خودشون عضو نظام هم هستند و تمام بازارها رو دست گرفته اند .........................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
انحصار و تبعیض یعنی دکتر .........، دکتر .......... و یکی دو نفر دیگه که جای نفس کشیدن برای بقیه دامپزشک ها نمیذارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
انشالله برسه اون روزی که این تبعیض ها و رانت ها و دور زدن قانون رو از بین ببریم و مسببان این جریانات که باعث ناامیدی همکاران هستند رو در دادگاه محاکمه کنند.
محسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
این فاجعه از وقتی شروع شد که هسته مرکزی نظام به جای بخش خصوصی اکثرا بخش دولتی شدند. بخش دولتی از هر نظر فاقد صلاحیت هست برای تصمیم برای بخش خصوصی . اما متاسفانه دوستان حقوق بگیر دولتی با عدم اطلاع از بخش خصوصی در نظام دامپزشکی دارند تصمیم می‌گیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
من فکر کردم فقط تو شهرستان ما اینجوریه نگو که خانه از پای بست ویران است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
8
حداقل تصویر خبر عکس پت شاپ نمیذاشتین
این خود گواه از بین رفتن داروخانه است
داروخانه بدون درمان معنی ندارد باید اصلاح بنیادی در دامپزشکی صورت گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
2
3
سلام به فکر مراکز روستایی و عشایری باشید که عملا شدند داروخانه و مرکز مایه کوبی سیار
ناشناس
|
Ireland
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
1
6
واقعا گند بزنن به این دامپزشکی .ظرفیت دامی یک چهارم شده تعداد داروخانه ها چهار برابر.مگه میشه تو یک شهرستان کوچک مثل خواف در بخش مرکزی دو کلینیک باشه و چهار داروخانه واقعا متاسفم که عمرم رو روی این کار گذاشتم.به فکر کار برای نیروهای جدید هستن ولی نابودی قدیمی‌ها رو نمبینن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
1
3
سلام
الان ۹ سال منتظر گرفتن مجوز داروخانه تو شهر خودم هستم هنوز که هنوزه نشده خدایا کی کی کی؟؟؟؟؟؟؟
بعد رئیس اداره کل بعد از سالها بازنشتگی داروخانه گرفته.

نتوانستم که بگویم
دلم اینجا مانده است
من پی گم شده ام امده ام
ارغوانم را میخواهم
ارغوانم ...

(سایه)
خالق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
1
6
متاسفانه ما ادم داريم كه يك تنه مديركل هست براي خودش
داروخانه داره ، داروي قاچاق كه ألا ماشالله ، جاي دكتر خودش جا ميزنه و درمان و جراحي ميكنه ، كارشناس كشتارگاه دام ، كارشناس كشتارگاه طيور از همه مهمتر دستش با رييس اداره و با مدير كل استان هم دستش توي يك كاسه هست چون متاسفانه كاردان دامپزشك هستن و …..
...........رییس سازمان اميدوارم بتونه جرات اينو داشته باشه كه جلو اينها بگيره
داود نیکو- فارس
|
Switzerland
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
4
4
با سلام
بنده معتقدم با در نظر داشتن قانون ممنوعیت ممانعت از صدور مجوز هر کسب و کار به بهانه هایی از جمله اشباع بازار که قانون مصوب و ابلاغی مربوط به سال گذشته بوده و نیز لازم الاجراست ، در حال حاضر در هیچ یک از صنوف دامپزشکی نمیشود جهت صدور مجوز ها انحصار و‌محدودیتی ایجاد کرد و البته همچنین این اعتقاد را دارم که نباید بی رویه و بی برنامه مجوز تاسیس جدید صادر شود و شاید هنوز راهی وجود داشته باشد که نظام دامپزشکی بتواند در صدور مجوزها نظم مورد نظر اعضا را برقرار کند. یکی از راههای حل این مشکل که با قوانین بالا دستی هم مغایرت کمتری دارد، عمل به سیاستهای تدوین شده سازمان دامپزشکی کشور در صدور مجوزها میباشد. عمل به سیاست توسعه ی متوازن خدمات دامپزشکی که مهمترین سیاست تعیین شده سازمان دامپزشکی کشور در دستورالعمل های ابلاغی صدور مجوزها (داروخانه، مراکز درمانی و مراکز مایه کوبی) میباشد میتوانسته و هنوز میتواند بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی، اعضای دارای مجوز و متقاضیان جدید شده را حل کند. بطور مثال اکنون در تمام استانها تعدد مجوز داروخانه دامپزشکی در شهر مرکز استان به عنوان یکی از دهها مشکل مهم اعضای این صنف تلقی میگردد و در مقابل شهرستانهای دیگری وجود دارند که از مرکز استان دورتر هستند و با بررسی جمعیت دام و طیور موجود در این شهرستانها و تعداد داروخانه های فعال در این مناطق (منظور بازار کار و سطح درامد میباشد) میتوان دریافت که از وضعیت به مراتب مطلوب تری نسبت به شهر مرکز استان برخوردار هستند، ولی کماکان بیشترین تقاضای درخواست تاسیس داروخانه دامپزشکی برای شهر مرکز استان میباشد. اگر صدور مجوز تاسیس جدید (داروخانه، مرکز درمانی و مرکز مایه کوبی) مطابق با سیاست اعلام شده سازمان دامپزشکی کشور و بر اساس توسعه ی متوازن خدمات دامپزشکی باشد و با تقاضایی که بر خلاف این سیاست مطرح شود مخالفت گردد عملا به نوعی ، هیچ ممانعتی از کسب و کار و صدور مجوز به علت اشباع بازار به عمل نیامده و فقط متقاضیان ملزم به ارائه ی در خواست بر اساس سیاست توسعه ی متوازن خدمات دامپزشکی شده اند. با اجرای این سیاست دیگر متقاضی نمیتواند شهر مورد نظر خود را برای درخواست معرفی کند و متقاضیان فقط میتوانند صنف مورد نظر خود برای فعالیت را انتخاب کرده ولی محل فعالیت بر اساس معیارهای تعیین شده از قبل و مناطقی باشد که توسط اداره کل دامپزشکی استان، نظام دامپزشکی استان و انجمنهای صنفی فعال با همکاری یکدیگر و با در نظر داشتن شرایط استان و تعیین آیتمهایی که در رسیدن به اجرای سیاست توسعه ی متوازن خدمات دامپزشکی نقش دارند چارچوبی در این زمینه تهیه و در اختیار متقاضیان قرارداده شود و بطور مرتب آنرا به روز رسانی کنند. اگر تقاضا در راستای سیاست های اعلام شده بود، با صدور مجوز جدید و یا تایید درخواست جابجایی مجوز موافقت شود درغیر این صورت با تقاضایی که خارج از چارچوب تعیین شده تنظیم شده باشد به علت مغایرت با سیاستهای سازمان دامپزشکی مخالفت گردد. اگر هر چه سریعتر از طریق این سیاست و یا هر راه دیگری که موجب نظم دهی به مجموعه شود عمل نکنیم در چند سال آینده از دامپزشکی بخش خصوصی جز ویرانه ای باقی نخواهد ماند و اکثر افراد فعال فعلی ورشکسته گان آینده ی این حرفه خواهند بود و بهره برداران (دامدار، مرغدار و آبزی پرور و …) نیز نمیتوانند بصورت عادلانه از خدمات دامپزشکان بهره لازم را ببرند.
شاید عده ای مطرح کنند اجرای این سیاست خود به نوعی مساوی با ایجاد محدودیت و انحصار در صدور مجوز تلقی میشود و مانع کسب و کار میباشد و برخلاف قانون است، در صورت طرح چنین ادعایی میتوان گفت پس کلا امتیاز بندی و کسب امتیاز هم برای ورود به یک صنف و در مناطق محروم یا مراکز استان هم ایجاد محدودیت و انحصار میباشد و هر کس که دارای مدرک دامپزشکی است میتواند بلافاصله بعد از اخذ مدرک در هر نقطه بدون کسب کمترین امتیازی مجوز فعالیت در هر صنفی را که بخواهد اخذ کند که در واقع این موضوع صحیح نمیباشد و منافاتی با قوانین تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار ندارد.
ببخشید که متن طولانی شد.
همکار دامپزشک
|
France
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
2
4
درود
ضمن تشکر از دکتر نیکو با حساسیت خاص دغدغه بخش خصوصی را دارد و از رییس سازمان دامپزشکی و رییس سازمان نظام خواهش دارم در این مورد صدور پروانه های جدید ظرفیت منطقه و پناسیل انجا را ملاک قانون کنند
تشکر از سردبیر سایت
ناشناس
|
Japan
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
1
4
کسانی که جلوی صدور مجوزها را میگیرند به زودی محاکمه و برکنار خواهند شد.
تو دیگه کی هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
2
2
بهترین راه حل تجمیع درمان و دارو هست الان داروخانه ها 90 درصد فروش شون بدون نسخه است بجای دادن مجوز داروخانه مجوز مجتمع درمانی صادر کنید به دو یا سه نفر باهم یا تمام داروخانه ها و درمانگاه ها مجوز توام داشته باشند و محدودیت ها را بردارید
وقتی میگوئید به ازای هر 5 مرکز درمانی یک داروخانه و به ازای هر 20000هزار دام یک درمانگاه عملا جلوی همه مجوز ها مسدود میشود فارغ التحصیلان جدید هم بصورت پورسانتی در درمانگاه ها میچرخند و عملا به نفع کسانی است که زودتر پروانه گرفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
4
1
نباید محدودیت قایل شد هر کسی که مدرک دکتری دامپزشکی داشته باشد اگر خواست میتواند پروانه داروخانه اخذ کند حتی اگر کارمند بخش دولتی هم باشد اگر عرضه داشت ادامه میدهد نداشت جمع میکند و این شایسته سالاری است ولی متاسفانه محدودیت توسط نظام دامپزشکی اعمال میشود .............. داروخانه تخصصی است بقالی نیست پس محدودیت برای دامپزشکان نباید باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
کارمند دولت مجوز داروخانه بگیرد؟ مگر داروخانه پاره وقت هم داریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
داروخانه پاره وقت نداریم در پزشکی هم ریاست مرکز بهداشت که کارمند رسمی اداره بهداشت ودرمان است دارای مجوز داروخانه است برای شیفت صبح از یک مسئول فنی دکتر استفاده میکند و شیفت عصر خودش سرکار حاضر میشود ولی در دامپزشکی که اصلا قابل مقایسه با پزشکی نیست فقط ندهید نباید نمیشود گفته میشود و دلیل اصلب شکست دامپزشکی همین است که بخش درمان را ول کردند و افتاد دست فارغ التحصیلان بی تجربه بهتر است از پزشکی الگو بگیریم ویا از قوه قضاییه در شوراهای حل اختلاف و یا از راهنمایی و رانندگی در صدور گواهینامه رانندگی محدودیتهای دامپزشکی غیر قانونی و غیر منطقی است ودر هیچ کشور پیشرفته ای نیست
رحمانی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
2
تیتر و پرسش این یادداشت، اشتباه بوده و استفاده از "انحصار" مغالطه آمیز است.
کدام انحصار؟
رعایت نکردن ظرفیت را معادل شکستن انحصار دانستن، از سر ناآگاهی ....... بوده و مشخصا رویکردی اشتباه به تناسب و ظرفیت سنجی و کشش بازار است
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
3
باید مثل داروخانه های پزشکی رفتار بشه. وزارت بهداشت هم جدیدا بعضی محدودیت ها رو برای صدور مجوز برداشته اما همچنان از اصول و منطق هایی پیروی میکنه و سعی میکنه حد تعادل رو نگه داره. داروخانه سوپر مارکت نیست که هر کس هر جا خواست باز کنه. در ضمن گلایه از "اینهمه فارغ التحصیل دامپزشکی" بی معناست چون خود دولت تعداد دانشکده ها رو زیاد کرده و الان ایران به اندازه چندین کشور دانشکده دامپزشکی داره. راه حل این مشکل در صدور مجوز بی حساب نیست بلکه راه حل در کاهش دانشکده ها و کاهش پذیرش دانشجو هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
0
امتیاز داروخانه دامپزشکی باید کاهش پیدا کنه
نظر شما
ادامه