کد خبر: ۷۲۲۲۳
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
نگاه شما:
اگر هر چه سریع‌تر در جهت نظم‌دهی این مجموعه عمل نکنیم، در چند سال آینده از دامپزشکی بخش خصوصی جز ویرانه‌ای باقی نخواهد ماند و اکثر افراد فعال فعلی، ورشکسته‌گان آینده‌ی این حرفه خواهند بود ...

حکیم مهر: در پی انتشار خبری با عنوان «تقابل دو دیدگاه متفاوت درباره صدور مجوز تاسیس داروخانه‌های دامپزشکی/ افزایش تعداد داروخانه‌ها و یا انحصار» در حکیم مهر، «دکتر داود نیکو» از همکاران فعال در زمینه مرکز مایه‌کوبی در استان فارس، با ارسال یادداشتی به ارائه راه حلی برای این چالش پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، متن این یادداشت به شرح زیر است:

با سلام

بنده معتقدم با در نظر داشتن قانون ممنوعیت ممانعت از صدور مجوز هر کسب و کار به بهانههایی از جمله اشباع بازار که قانون مصوب و ابلاغی مربوط به سال گذشته بوده و نیز لازمالاجراست، در حال حاضر در هیچیک از صنوف دامپزشکی نمیشود جهت صدور مجوزها انحصار و ‌محدودیتی ایجاد کرد و البته همچنین این اعتقاد را دارم که نباید بیرویه و بیبرنامه مجوز تاسیس جدید صادر شود و شاید هنوز راهی وجود داشته باشد که نظام دامپزشکی بتواند در صدور مجوزها نظم مورد نظر اعضا را برقرار کند.

یکی از راههای حل این مشکل که با قوانین بالادستی هم مغایرت کمتری دارد، عمل به سیاستهای تدوین شده سازمان دامپزشکی کشور در صدور مجوزها میباشد. عمل به سیاست توسعهی متوازن خدمات دامپزشکی که مهمترین سیاست تعیین شده سازمان دامپزشکی کشور در دستورالعملهای ابلاغی صدور مجوزها (داروخانه، مراکز درمانی و مراکز مایهکوبی) میباشد میتوانسته و هنوز میتواند بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی، اعضای دارای مجوز و متقاضیان جدید شده را حل کند.

به طور مثال اکنون در تمام استانها تعدد مجوز داروخانه دامپزشکی در شهر مرکز استان به عنوان یکی از دهها مشکل مهم اعضای این صنف تلقی می‌گردد و در مقابل شهرستانهای دیگری وجود دارند که از مرکز استان دورتر هستند و با بررسی جمعیت دام و طیور موجود در این شهرستانها و تعداد داروخانههای فعال در این مناطق (منظور بازار کار و سطح درامد میباشد) میتوان دریافت که از وضعیت به مراتب مطلوبتری نسبت به شهر مرکز استان برخوردار هستند، ولی کماکان بیشترین تقاضای درخواست تاسیس داروخانه دامپزشکی برای شهر مرکز استان میباشد. اگر صدور مجوز تاسیس جدید (داروخانه، مرکز درمانی و مرکز مایه‌کوبی) مطابق با سیاست اعلام شده سازمان دامپزشکی کشور و بر اساس توسعهی متوازن خدمات دامپزشکی باشد و با تقاضایی که بر خلاف این سیاست مطرح شود مخالفت گردد، عملا به نوعی هیچ ممانعتی از کسب و کار و صدور مجوز به علت اشباع بازار به عمل نیامده و فقط متقاضیان ملزم به ارائهی درخواست بر اساس سیاست توسعهی متوازن خدمات دامپزشکی شدهاند.

با اجرای این سیاست، دیگر متقاضی نمیتواند شهر مورد نظر خود را برای درخواست معرفی کند و متقاضیان فقط میتوانند صنف مورد نظر خود برای فعالیت را انتخاب کرده ولی محل فعالیت بر اساس معیارهای تعیین شده از قبل و مناطقی باشد که توسط اداره کل دامپزشکی استان، نظام دامپزشکی استان و انجمنهای صنفی فعال، با همکاری یکدیگر و با در نظر داشتن شرایط استان و تعیین آیتمهایی که در رسیدن به اجرای سیاست توسعهی متوازن خدمات دامپزشکی نقش دارند، چارچوبی در این زمینه تهیه و در اختیار متقاضیان قرار داده شود و بطور مرتب آنرا به روز رسانی کنند. اگر تقاضا در راستای سیاستهای اعلام شده بود، با صدور مجوز جدید و یا تایید درخواست جابجایی مجوز موافقت شود، در غیر اینصورت با تقاضایی که خارج از چارچوب تعیین شده تنظیم شده باشد، به علت مغایرت با سیاستهای سازمان دامپزشکی مخالفت گردد.

اگر هر چه سریعتر از طریق این سیاست و یا هر راه دیگری که موجب نظمدهی به مجموعه شود عمل نکنیم، در چند سال آینده از دامپزشکی بخش خصوصی جز ویرانهای باقی نخواهد ماند و اکثر افراد فعال فعلی، ورشکستهگان آیندهی این حرفه خواهند بود و بهرهبرداران (دامدار، مرغدار، آبزیپرور و…) نیز نمیتوانند بصورت عادلانه از خدمات دامپزشکان بهره لازم را ببرند.

شاید عدهای مطرح کنند اجرای این سیاست خود به نوعی مساوی با ایجاد محدودیت و انحصار در صدور مجوز تلقی میشود و مانع کسب و کار میباشد و برخلاف قانون است؛ در صورت طرح چنین ادعایی، میتوان گفت پس کلا امتیازبندی و کسب امتیاز هم برای ورود به یک صنف و در مناطق محروم یا مراکز استان هم ایجاد محدودیت و انحصار میباشد و هر کس که دارای مدرک دامپزشکی است میتواند بلافاصله بعد از اخذ مدرک در هر نقطه بدون کسب کمترین امتیازی مجوز فعالیت در هر صنفی را که بخواهد اخذ کند که در واقع این موضوع صحیح نمیباشد و منافاتی با قوانین تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار ندارد.

 

انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
6
6
..... این که خودش انحصاره مثلاً تو استان ما چون رییس نظام خودش تو مرکز استان داروخانه داره برا منافع خودش به همه توصیه میکنه برن شهرستان های دیگه غیر از مرکز استان کار کنن، خدا نکنه کسی دست بزاره رو مرکز استان ....... یه جوری طرف رو اذیت میکنن که طرف به مرگش راضی میشه ولی بقیه شهرستان ها رو عین نقل و نبات مجوز میدن
پاسخ ها
داود نیکو
| Switzerland |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
اگر واقعا در شهر مرکز استان تعداد داروخانه، مراکز درمانی و مراکز مایه کوبی به نسبت جمعیت دامی، تعداد جوجه ریزی مرغداری ها، مراکز پرورش ماهی و غیره نسبت به شهرستان دیگر تناسب نداشته باشد میتوان نتیجه گرفت توزیع متوازن خدمات دامپزشکی که جزو مهمترین سیاستهای سازمان دامپزشکی کشور است به درستی رعایت نشده است. لازم به توضیح است پیشنهاد بنده فقط در خصوص داروخانه ها نمیباشد و شامل سایر صنوف نیز میباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
داوود جان. وقتی همکار آینده ما مدرک گرفته این جا جای قانون گذاری برای ندادن مجوز نیست. بچه های مردم که نباید بدون برنامه ریزی از دانشگاه مجوز بگیرند. اگر شما میفرمایید به هر کسی مجوز داده نشه و قانون اشباع رعایا بشه بهتره این قانون هنگام پذیرش دانشگاه رعایت بشه نه زمانی که همکار آینده ما میخاید مجوز بگیره.
یک داروخانه دار
|
United States of America
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
6
7
بنظر بنده داروخانه بدهند اما با کسب امتیاز حداقل ده سال کار کلینکی و یا ۱۵ سال سابقه کار در بخش های دیگر مشاغل دامپزشکی بخش خصوصی و همچنین تعداد داروخانه نسبت به کلینک و جمعیت دامی منطقه و بومی بودن نیز مد نظر باشد
بردبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
4
6
راهکار خوبیست دکتر نیکو انشالله ریاست نظام و سازمان دامپزشکی کشور از نظرات جوانان و فعالان صنفی بیشتر بهره بگیرند.
داود نیکو
|
Switzerland
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
3
7
ضمن تشکر از سایت حکیم مهر بابت انتشار این دیدگاه ، به عرض میرسانم که مدت حدود یکسال است بنده که دارای مجوز مرکز مایه کوبی مستقل میباشم و قبل از آن مجوز مرکز درمانی توام با مایه کوبی داشته ام.
دوستدار عدالت
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
7
6
دیدگاه جناب دکتر نیکو بیانگر اشراف خوب و منطقی ایشان در مسائل مربوط به دامپزشکی رادارد، امیدوارم ایشان و همفکرانی به مانند ایشان به عنوان تصمیم گیر در سیستم دامپزشکی انتخاب یا منصوب شوند تا عدالت در این حرفه برقرار گردد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
8
مشکل همینجاست که اکثر همکاران درخواست حضور در مرکز استان یا شهر نزدیک به آن را دارند.. اگر این پیشنهاد بخواهد عملی شود باید حضور همکار در مناطق کم برخوردار اجبار شود که باز مساله قانون شفافیت در مجوز کسب و کار مطرح میشود. پس این پیشنهاد در عمل اجرا شدنش دور از انتظار است.. در یک کلام مشکل دامپزشکی فقط و فقط تعداد بالای دانشکده دامپزشکی و متعاقبا حجم بالای دانشجو و فارغ التحصیل.. باید از ریشه این مساله حل شود والا همچنان این مشکلات و اشتغال ادامه خواهد داشت..
کلینسین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
8
چطور شهرستانی که ۵تا کلینیک داره ۵تا پروانه داروخانه داده شده؟
چطور یک کاردان در شهرستانی که من توش فعالیت دارم بدون مسئول فنی داروخانه داره و مراجعه کننده من به طور آشکار میگه بیاید مستقیم دارو بهتون بدم پیش کلینسین نبرید....
ایا چون این ......... زودتر از ما اومده حق آب و گل داره و ما هیچ حقی نداریم؟؟؟؟
شبکه میگه این کاردان ها ۴۵نفر صاحب پروانه هستن و از ........ مستقیم نامه دارن!!!
من موافق دادن پروانه داروخانه هستم اما متناسب با جمعیت دامی
منتناسب با تعداد مطب دامپزشکی...
کاش یه نظارتی شدیدی رو داروخانه ها بشه و در صورت تخلف حتی پروانه متخلف باطل بشه...
ناشناس
|
Japan
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
2
4
چرا مجوز تو مشهد به همه نمیدن؟ مگه مشهد مملکت جداست؟
همکار دامپزشک
|
France
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
1
2
درود
تشکر از دکتر نیکو که دغدغه بخش خصوصی را دارند ضمنا از رییس سازمان دامپزشکی و رییس سازمان نظام خواهش دارم که در این خصوص با ظرفیت و پتانسیل منطقه را در قانون در نظر بگیرند.
تشکر از سردبیر محترم سایت
هنرمندپیشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
2
5
احسنت دکتر نیکو
راهکار بسیار ارزشمندی است ، البته در اجرا باید نظارت قوی باشد .
آقای دکتر نیکو از اعضای بسیار فعال شورای مرکزی نظام دامپزشکی فارس هستند .
همکاری که حق عضویت میده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
2
5
متاسفانه صدور مجوز داروخانه از قدیم ، چه در سازمان و چه در نظام ، فقط به صورت میلی بوده و مافیای دارو در کشور هم معلول همین داستان
محمود روحانی
|
United States of America
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
3
5
تشکر از جناب دکتر نیکو .بسیار کارگشاست
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
6
مادامپزشکان 5واحد داروشناسی میخوانیم و تعدادزیادی از واحدهای درسیمان درجهت تشخیص ، پیشگیری و درمان و سایر امور مثل بهداشت مواد غذایی است ، اینکه درکجای دنیا 6سال عمر یکنفر را تلف می کنند تا بعد بشود مغازه دار جای سوال دارد . بهتر است مثل سایر نقاط دنیا منطقی فکری برای کل دامپزشکی شود و منطقی نیز عمل شود.
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
3
الان شهر و بخش و روستایی که حداقل دامی در اون باقی مونده باشه و از کلینیک و مرکز مایه کوبی و داروخانه اشباع نشده باشه باقی مونده؟! از نبود کار و مشتری همکاران دارن به جون هم میفتن
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
متاسفانه عرضه خارج از زنجیره مسبب تمام این بی نظمی ها هست .
اونهم بر میگرده به فساد سیستم اعم از سازمان و نظام
تبريزيان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
1
3
اين راه حل چطور ميتواند منطقي باشد؟
اگر عضوي از نظام باشيد به راحتي ميتوان فهميد كه در حال حاضر نظام دامپزشكي و اداره كل دامپزشكي مخروبه اي بيش نيست
تا زماني كه انحصار منطقه در دست افرادي باشد كه عضوي از سيستم نظام يا اداره كل دامپزشكي باشد براي جوانان تازه راهي براي تاسيس داروخانه يا مراكز واكسيناسيون وجود ندارد چهار مورد كلي وجود دارد
مورد اول شهرهايي وجود دارد كه دارو فروشي به صورت قاچاق توسط افراد غير مرتبط به حرفه دامپزشكي انجام ميشود و اداره دامپزشكي در سكوت مطلق است اين سكوت باعث ميشود كه صنف داروخانه داران به انحصار در بعضي از شهرها رو بياورند
مورد دوم عدم استفاده از مسئولين فني در برخي از داروخانه هاي دامپزشكي أست بدين معنا كه صاحب داروخانه كاردان دامپزشكي أست اما بر اساس مجوز قديم بوده اند و ميتوانند بدون مسئول فني دكتر دامپزشك به كار خود ادامه بدن!!!!
مورد سوم نرخ شكني توسط افراد بوده كه افرادي كه در برخي از سمت ها قرار ميگرفتند داد از نرخ شكني ميزدند اما بعد از انتخابشان در مجموعه تمام وعده ها فراموش كردند كه اين معضلي أست كه در داروخانه ها خيلي زياد بچشم ميخورد
مورد چهارم عدم ايجاد شغل براي افرادي است كه اجازه كار توسط افراد منحصر از آنها گرفته شده در برخي شهر ها يك مركز واكسيناسيون و يا يك داروخانه دامپزشكي بايد فعاليت داشته باشد چون ساليان دراز در اون شهر مشغول به فعاليت بوده اند و ساده تر بگوييم خودشان دستي در سيستم دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
1
1
داروخانه و مرکز واکسیناسیون دادن کار بدی نیست. کار بد همزمان چند تا مجوز با اسم های مختلف به یک نفر دادنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
4
مشکلات دامپزشکی فقط در صورتی حل میشه که
1. مسیولین بالادستی و جهاد کشاورزی، کشور رو تولید محور اداره کنن نه وارداتی از کشور های دیگر و برا حل خشکسالی کشور تصمیم جدی بگیرن
2. پذیرش دانشجو در دانشگاه ها متناسب با صنعت دامپروری و جمعیت پت کشور باشه
3. ...................... (فرهنگ سازی توسط رسانه ها)
4. بخش دارو و درمان ادقام بشه (حداقل در مورد فود انیمال) زیرا اوضا الآن فقط به نفع داروخانه دارها هستش که البته اغلب مافیا ها هم در صنف داروخانه دارها هستن و کلینیسین رو با باند بازی به انزوا کشوندن. همه شاهد هستیم که داروخانه ها با فروش بدون نسخه دارو به کلینیسین ظلم میکنند
5. مجوز شرکت های پخش به دامپزشک ها داده نشه قطعا سران مافیا همین شرکت های پخش هستن که توازن رو بهم زدن
6. تصمیم جدی سازمان دامپزشکی برای برخورد با کاردان هایی که به خصوص در روستا ها در بحث دارو و درمان دخالت میکنند و اون هایی هم که داروخانه دارند یا جمع کنند یا مسئول فنی دکتر بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
3
از همکاران فعال در بخش مایه کوبی، درمان و داروخانه خواهش مندم درآمد امروز خودشان رو بفرمایند.
بنده از مایه کوبی ۷ هزارتومن
از درمان ۱۲۰ هزارتومان.
که اگر کرایه ۳۵ هزارتومنی کسر بشه درآمد امروزم مشخص میشه.
محسنی پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
4
2
بله چنین سیاستی که دکتر فرمودن کاملا اشتباه هست.
افراد بی تجربه و کم سواد و تازه فارغ التحصیل از دانشگاه را بفرستیم مناطق محروم. این با توجه به نحوه امتیاز بندی در حال انجام هست.
دوستان فراموش کردن مشتری در روستا هست نه مرکز استان. و ما کم سواد و کم تجربه ترین هامون رو به سبب جبر نرسیدن امتیاز برای مرکز استان و دام کوچک راهی مناطق محروم میکنیم و ضربه به محکم با تلفاتی که دوستان میدن به ضعیف ترین قشر جامعه میزنیم.
من اگر قرار باشه بین یک دامپزشک کم سواد و کم تجربه تازه فارغ التحصیل برای مجوز گرفتن بین مرکز استان و مرکز دامپروری که روستا هست یک محل رو انتخاب کنم قطعا میگم برو شهر دام کوچک بزن تا اینکه بیاد و دام مولد رو از بین ببره.
دوستان و همکاران آینده تازه فارغ التحصیل با کمترین امتیاز ممکن وارد کار درمان می‌شوند که اساس دامپزشکی درمان هست.
فروش دارو و واکسن و در گزینه بعدی درمان دام کوچک بی خطر تر هم برای جامعه و هم صاحب دام و هم خود این افراد هست. شان دامپزشکی با چنین تصمیم های نا بخردانه که کم تجربه ها به سبب اجبار امتیازی به سمت درمان آمدن در حال فروریختن هست.
دوستان کم تجربه اکثرا فاقد درآمد قبلی هستند که به علت نداشتم درآمد برخلاف پزشکی در دوران علوم درمانگاهی هست. بدون پشتوانه مالی با کمترین امکانات وارد کار درمان می‌شوند. این خود فاجعه ای عظیم هست.
اجازه بدید بتونند وقتی علاقه و مهارت ندارند به سراغ کار دیگری بروند چند سالی داروخانه باشند و دارو بفروشند و با نسخه های همکاران با تجربه آشنا بشوند.
این اشتباه ریشه ای هست که کم تجربه ها رو اجازه نمیدن مجوز داروخانه به جای درمانگاه بگیرند . اینکه امتیاز مجوز داروخانه‌ها از درمانگاه ها بیشتر هست این عدم آینده نگری مسولین محترم تصمیم گیر هست.
شما مسولین محترم با این تصمیم ها وجهه دامپزشکی رو با فرستادن کم تجربه ها به حوزه درمان در نزد مردم و جامعه خراب کردید. به یک بچه دوساله هم بگید میگه تشخیص و درمان باید محترم از دارو دادن دست دامدار باشه.
بنده عمیقا از قوانین حوزه دامپزشکی گلایه دارم.
اجازه بدید اگر مهارت و توانایی در درمان کسی ندارد به سراغ داروخانه برود.این امن ترین کار ممکن هست.
دامپزشک های با علاقه و ماهر و با تجربه وارد درمان شوند تا جایگاه دامپزشکی و درآمد دامپزشک از این فاجعه آمیز تر نشود.
خواهش میکنم این تصور که محدودیت ایجاد کنید برای داروخانه رو بردارید. این کار داروخانه یک تجارت هست. اگر شهری کفاف ۱۰ داروخانه رو نمیده خود فرد سرمایه گذاری عقل داره و سرمایه رو جای دیگه میبره. این برخلاف رویه درمان هست. خود همکاران در داروخانه اکثرا ندارند و داروفروش استخدام می‌کنند. دارو فروشی هم کار سختی نیست و نسخه همکار درمانگاه رو اجرا کنه. هیچ خطری در این شغل وجود ندارد.
جمعیت دامی نسبت به سال های قبل که چه عرض کنم نسبت به خود سال قبل یک دهم شده. اگر همین یک دهم رو دوستان تازه فارغ‌التحصیل و کم تجربه و بی علاقه به درمان وارد کار شوند دیگر دامدار اعتمادی به ما ها هم نمیکنه.
علاقه علاقه علاقه رو در نظر بگیرید. اجازه بدید هر مجوزی که مایلند بگیرند. کم تجربه ها رو با کمترین امتیاز برای درمانگاه عمومی (بومی بودن و مدرک عمومی )روانه روستاها که یک گاو به قیمت ۴۲ میلیون رسیده و همه سرمایه و امید روستای محروم هست با بی علاقگی و نفرت از سازمان و نظام به علت عدم موافقت با درخواستش نفرستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
با این بخش که گفتین نحوه ی کسب امتیاز برای داروخانه و درمان نباید به شکل فعلی باشد موافقم. اما با این بخش که افراد کم تجربه را به مناطق محروم نباید فرستاد مخالف هستم چرا که در تمام حرفه های از این دست، این روش تنها روشی است که میتوان شرایطی را فراهم کرد تا مردم مناطق محروم هم از تخصص افراد تحصیلکرده بهره مند شوند. حالا اگر تازه فارق التحصیل تجربه ندارد و کار را بلد نیست ایراد از دانشگاه است و تصور این هست زمانیکه شخصی مدرک دامپزشکی گرفته کار را هم باید بلد باشد مگر اینکه خلافش ثابت شود. چطور میتوانید اشخاص باتجربه را که در مناطق غیر محروم کار کرده اند مجبور کنید به مناطق محروم بروند؟ این اتفاق هیچ زمانی نخواهد افتاد، با تجربه نه به مناطق محروم میرود نه میتوان با اجبار به مناطق محروم فرستاد. نظرتون در مورد دام کوچک هم کاملا اشتباه است، یکی از سخت ترین و پرمسئولیت ترین مشاغل دامپزشکی، کارکردن در صنف دام کوچک میباشد. در بخشی هم فرمودین چون بسیاری افراد پشتوانه مالی ندارند نباید وارد درمان شوند و بهتر است داروخانه داشته باشند!!! کسی که پشتوانه مالی ندارد چطور میتواند داروخانه تاسیس کند؟ تناقض در صحبتهای شما بسیار زیاد است.
فسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
1
3
با سلام بنده هم با نظر شما موافقم.
به نظر بنده بهترین روش و عادلانه ترین روش برای صدور مجوزها همین پیشنهاد شماست.
دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
1
3
به عنوان نیروی دولتی به نظر بنده راهکار بسیار مناسبی است
dr vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
1
2
دوستان عزیز به خصوص فارغ التحصیلان گرامی به پیر به پیغمبر هیچ خبری تو دامپزشکی نیست
بقیه شغل ها درآمد بیشتری از دامپزشکی داره با مسئولیت کمتر
پاسخ ها
کرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
مگه الان دیگه کاری از دست ما فارغ التحصیل برمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
0
0
با تشکر از حکیم مهر بابت انتشار مطلب:
به عرض دوستان می رسانم تا دامپزشکان از حداقل امکان اشتغال یعنی تاسیس مطب محروم هستند و برای اخذ مجوز تاسیس کلینیک(بدون نیاز از حمایت هرگونه بخش دولتی جهت اشتغال زایی) بایستی چندین سال در سایر مراکز با کف درامد کار کنن و یا میلیون ها تومن صرف دوره های باز اموزی کنن و در زمان کمیسیون به صد نفر التماس همکاری و توجه به حقشون کنن، دوما انحصار به گونه ایست که سابقه بخش دولتی خود به گونه ای دیگر مجوز های طبابت را منحصر به خود کرده به شکلی که بازنشستگان بخش دولتی به راحتی می توانند مجوز هر نوع فعالیتی در زمینه دامپزشکی بگیرند.

نتیجه این کار در اینده منجر به عدم حضور نخبگان و متخصصین در حوزه طبابت و یا حتی باعث خروج این ارزش ها و پتانسیل ها از کشور خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
1
سلام. این هم راهکاری است و قابل بررسی و فکر کردن
نظر شما
ادامه