کد خبر: ۸۷۸۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
همه امتیازات در جامعه به پزشکان اختصاص داده شده و دامپزشکی در غربت کامل به سر می برد / آقای دکتر دستور - رئیس سازمان دامپزشکی - تقاضای مجوز استخدام کنند / تأمین کلیه مواد پروتئینی به دامپزشکان سپرده شود...

حکیم مهر - آیین گشایش هفدهمین کنگره دامپزشکی ایران همزمان با روز جهانی دامپزشکی با حضور معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار شد.

محمد رضا رحیمی که به منظور شرکت در این مراسم در محل مرکز همایشهای بین المللی رازی تهران حضور یافته بود در جمع دامپزشکان از غربت حرفه دامپزشکی و دامپزشکان گفت و بر لزوم حمایت همه جانبه از دامپزشکان تأکید کرد.

وی با بیان این جمله به حاضرین که در دولت در خدمت همه شما هستم افزود : همه امتیازات در جامعه به پزشکان اختصاص داده شده و دامپزشکی در غربت کامل به سر می برد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت : در زمان باقیمانده از دولت دهم علاقمندم همه ظرفیت دولت را برای خارج کردن دامپزشکان از غربت بکار بگیرم.

رحیمی درباره مسئله اشتغال دامپزشکان هم با بیان اینکه هنوز در کشور ما معلوم نیست به چه تعداد دامپزشک نیاز است گفت : هم آقای دکتر دستور - رئیس سازمان دامپزشکی - تقاضای مجوز استخدام کنند و هم بقیه فارغ التحصیلان بدون شغل این حرفه را هم در کنار این استخدام در بخش خصوصی بکارگیری می کنیم تا ان شاء الله زمینه بکارگیری همه فارغ التحصیلان دامپزشکی فراهم شود.

وی همچنین اعلام آمادگی کرد با امضاء تفاهم نامه‎ای میان جامعه دامپزشکان ایران به نمایندگی از بخش غیردولتی و سازمان دامپزشکی به نمایندگی از دولت، تأمین کلیه مواد پروتئینی به دامپزشکان سپرده شود و دولت در هیچ امری نظیر تعرفه وغیره دخالت ننماید و اگر هم نیاز به دخالت بود پس از هماهنگی با دامپزشکان این امر صورت پذیرد.

هفدهمین کنگره دامپزشکی ایران در محل مرکز همایشهای بین المللی رازی تهران تا 11 اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و با برگزاری انتخابات هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران پایان می‎یابد.

 

حاشیه‎های آیین گشایش هفدهمین کنگره دامپزشکی ایران :

 

به دلیل حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در این مراسم از دقایق ابتدایی صبح تمهیدات حفاظتی خاصی برای ورود شرکت‎کنندگان به محل همایش اندیشیده شده بود. با این حال در کنترل کیف همراه شرکت‎کنندگان با پرتو ایکس و با وجود استقرار دروازه پایش امنیت سخت‎گیری برای دامپزشکان شرکت‎کننده اعمال نمی‎شد و برخورد تیم حفاظت مناسب بود.

 

مراسم به رغم اعلام قبلی با تأخیر و ساعت 30/9 صبح آغاز شد.

 

سمت راست و چپ معاون اول رئیس جمهور به ترتیب دکتر قدکچی رئیس مؤسسه رازی و دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی نشسته بودند.

 

دکتر نبی پور و دکتر مطلبی رئیس فعلی و قدیم هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران هم با یک فاصله از معاون اول رئیس جمهور نشسته بودند اما دکتر نبی پور پس از ایراد سخنرانی کوتاه خود به جایگاه قبلی خود بازنگشت و ترجیح داد در صندلی دورتر بنشیند.

 

قرائت قرآن ابتدای مراسم به عهده دکتر ناظم نیا بازرس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران بود.

 

هر چند معاون اول رئیس جمهور در مراسم حضور یافت اما خبری از حضور وزیر جهاد کشاورزی و وزیر بهداشت نبود. وزیر جهاد کشاورزی به دلیل مشغله کاری از حضور در مراسم عذرخواهی کرده بود. به نمایندگی از وزیر بهداشت هم نماینده وی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی (دکتر زینلی) تا پایان مراسم گشایش کنگره حضور داشت.

 

در ابتدای مراسم کلیپی از فعالیت‎های دامپزشکان در ایران پخش و به تصویر نخستین چهره ماندگار دامپزشکی، استاد دکتر تاج‎بخش ختم شد. به گفته دبیر علمی کنگره، دکتر تاج بخش همزمان با این کنگره در کنگره ایمونولوژی و آلرژی شرکت نموده بود.

 

 برخلاف کلیپ معمولی که در مراسمی نظیر 14 مهر پخش می‎شد و در آن نشانی از فعالیت‎های بالینی در حوزه حیوانات خانگی نبود در این کلیپ تصاویری هر چند کوتاه از معاینه حیوانات خانگی و جراحی دامهای کوچک گنجانده شده بود.

 

وزیر مختار سوئد مهمان ویژه این مراسم بود و هنگام ورود معاون اول رئیس جمهور به محل همایش به سراغ وی آمد و سلام و احوالپرسی کرد. دلیل حضور این مهمان خارجی سخنرانی ترتیب داده شده برای وی به منظور تشریح نقش سوئد در شکل دهی سرویس دامپزشکی کشورمان بود.

 

دکتر نظری مجری دامپزشک مراسم پس از سلام و علیک معمول در همان ابتدای مراسم معاون اول رئیس جمهور را خطاب قرار داد و گفت : امیدوارم دکتر رحیمی و مجموعه دولت به دامپزشکی نگاه ویژه‎ای داشته باشند، چون کشورهای توسعه یافته دامپزشکی قوی دارند و یکی از شرایط استعمار و استثمار کشورها هم تضعیف بهداشت است.

 

غایب بزرگ این کنگره مانند کنگره قبلی، مسئولین سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی و به ویژه رئیس و معاون این سازمان بودند. هر چند دکتر قمصری و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی نظام دامپزشکی مانند دکتر واعظی و دکتر زینلی و دکتر احمد اقتصاد مدیرعامل شرکت نظام سبز سلامت در این مراسم حضور یافته بودند. اما با توجه به غیبت رئیس و معاون سازمان نظام دامپزشکی در مراسم توجهی به نقش مهم این سازمان به عنوان یک تشکل غیردولتی فراگیر نشد.

 

برخی از حاضرین به طرق مختلف از معاون اول رئیس جمهور می‎خواستند به موضوع بلاتکلیفی تعیین رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی رسیدگی کند و پایان دهد.

 

در میان حاضرین در کنگره با توجه به در پیش بودن انتخابات هیأت مدیره جامعه دامپزشکان (دوشنبه 11 اردیبهشت) بحث نامزدی برخی مسئولین نظام دامپزشکی و عدم تأیید عضویت و بازپس گیری مدارک بعضی از آنان دهان به دهان می‎گردید.

 

دکتر ناصر نبی‎پور به عنوان رئیس کنگره نخستین سخنران بود. وی با بیان اینکه از یک سال قبل برنامه‎ریزی برای برگزاری این کنگره انجام شده گفت : اولین کنگره در سال 1343 در دانشکده دامپزشکی برگزار شده است. وی از نقش‎آفرینی دکتر ادیب هاشمی، دکتر قماشچی و دکتر گوهرخای به ترتیب دبیر علمی، دبیر اجرایی و مسئول اجرای کنگره و نیز از حامیان مالی تشکر کرد. به گفته دکتر نبی‎پور کتاب بقایای دارویی با توجه به شعار امسال روز جهانی دامپزشکی توسط جامعه دامپزشکان تدوین شده اما به دلیل بیماری استاد دکتر اسلامی – چهره ماندگار- چاپ آن به تأخیر افتاده است. دکتر نبی پور خطاب به معاون اول رئیس جمهور هم گفت : جامعه دامپزشکان ایران حدود 73 سال قبل تأسیس شده و از دامپزشکان تا تولیدکنندگان مواد غذایی و دام و طیور در آن حضور دارند و به دلیل آنکه غیرسیاسی است تاکنون دوام آورده است. رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان گفت : من به عنوان رئیس این تشکل دست همکاری به سوی همه دامپزشکان دراز و اعلام می‎کنم این تشکل آماده ارائه هرگونه مشورت و همکاری در زمینه صنفی و علمی است.

 

در زمان حضور معاون اول رئیس جمهور عمده سخنرانی‎ها با محوریت مخاطب قرار دادن وی انجام می‎شد!

 

دکتر ادیب هاشمی دبیر عملی کنگره هم در ابتدای سخنرانی خود قطعه شعری قرائت و از استاد دکتر تاج‎بخش یاد کرد و با برشمردن چهره‎های ماندگار دامپزشکی کشورمان در یک اسلاید به نمایش تصاویر 8 چهره ماندگار پرداخت و در حالی که تصویر دکتر مخبر دزفولی در این میان نبود خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت : جامعه دامپزشکی کشورمان 9 چهره ماندگار به جامعه معرفی کرده است و البته دوست داشتیم جناب آقای دکتر مخبر دزفولی هم امروز در جمع ما بودند!

تقریباً تمام سخنرانان شعار روز جهانی دامپزشکی را با سال جهانی دامپزشکی اشتباه می‎گرفتند و بیان می‎نمودند. حتی یکی از سخنرانان مشهور به اشتباه امسال را "سال جهانی دامپزشکی" اعلام کرد!

 

دبیر علمی این کنگره با بیان اینکه 180 سخنرانی و 769 پوستر برای ارائه در این کنگره سه روزه پذیرفته شده گفت: در همان ابتدا به تنهایی 450 مقاله واصله را به دلیل اینکه انگلیسی بودند یا بدون استفاده از یک دامپزشک توسط دانشجویان دامپزشکی بود کنار گذاشتم(رد کردم) ! دکتر ادیب هاشمی سپس در چند اسلاید تصاویری هم از اعضای مختلف کمیته‎های جامعه دامپزشکان ایران، داوران مقالات و سخنرانان مدعو کنگره نمایش داد.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور هنگام سخنرانی خود در ابتدا به همه دامپزشکان دولتی و غیردولتی خیرمقدم گفت اما مانند دیگر سخنرانان معاون اول رئیس جمهور را مخاطب خود قرار داد و تقریباً در تمام زمان سخنرانی گزارشی از فعالیت سازمان دامپزشکی به وی ارائه نمود.

 

دکتر دستور در پایان سخنان خود از معاون اول رئیس جمهور به سبب اینکه در طول یک سال گذشته علاوه بر شرکت در نشست منطقه‎ای OIE در تهران به میزبانی سازمان دامپزشکی در این کنگره هم شرکت کرده از طرف همه دامپزشکان تشکر کرد.

 

به دلیل عدم هماهنگی سخنرانان پیش از این کنگره هر یک در موضوعاتی که مایل بودند سخن گفتند و وحدتی در سخنان آنان به چشم نمی‎‏آمد. این امر در حالی رخ داد که بهتر بود پیش از این روز در جلسه‎ای سخنرانان یک یا دو محور مهم از مطالبات جامعه دامپزشکی کشور را تعیین و حول آن موضوعات سخنرانی می‎کردند و از فرصت حضور معاون اول رئیس جمهور در این مراسم برای وصول این مطالبات نظیر صدور مجوزهای استخدام دامپزشکان بهره می‎بردند. امری که صورت نگرفت اما معاون اول رئیس جمهور در سخنرانی خود به آن اشاره کرد و از دکتر دستور خواست درخواست مجوز استخدام را به دولت ارائه نماید تا زمینه بکارگیری همه فارغ التحصیلان دامپزشکی فراهم آید.

 

دکتر نظری مجری دامپزشک این مراسم که پیش از این در مراسم 14 مهر هم از دکتر مطلبی تعریف کرده بود این بار هم خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت : سالها قبل من در سازمان بازرسی مسئولیتی در حوزه مبارزه با قاچاق دارو داشتم و یادم هست در آن زمان که آقای دکتر مطلبی رئیس سازمان دامپزشکی کشور بودند بهترین قوانین و آیین نامه ها تدوین شد. وی سپس به رحیمی گفت : اگر آقای دکتر زینلی دوست خوبم که نماینده وزیر بهداشت هستند گلایه من را به وزیر بهداشت نکنند باید بگویم با شما که در همایشهای مختلف بوده‎ایم از وزارت بهداشت خیلی حمایت کرده‎اید. در آخرین نشستی که خانم دکتر دستجردی در جمع دامپزشکان حضور داشتند خود ایشان هم معتقد بودند که باید تعامل بیشتری بین دامپزشکی و وزارت بهداشت برقرار شود. خواهشم این است که آن حمایت‎‏ها را شامل بدنه دامپزشکی کشور هم بفرمایید.

 

پس از سخنرانی معاون اول رئیس جمهور کلیپ زیبایی متعلق به انجمن جهانی دامپزشکی از جنبه‎های مختلف آموزش، طبابت، بهداشت عمومی، بهداشت مواد غذایی و غیره برای معرفی گوناگونی و تنوع حرفه‎ای دامپزشکی پخش شد.

 

معاون اول رئیس جمهور پس از سخنرانی قصد داشت سالن را ترک کند اما وقتی متوجه شد وزیر مختار سفارت سوئد قرار است سخنرانی کند از تصمیم خود منصرف شد.

 

استقبال از مراسم گشایش کنگره هر چند خیلی کم نبود اما تعداد زیاد صندلی‎های خالی به ویژه پس از سخنرانی وزیر مختار سفارت سوئد که چهارپنجم سالن خالی شد آزاردهنده بود.

 

در این مراسم پیام رئیس انجمن جهانی دامپزشکی (دکتر فوزی کچرید) توسط فتاحی، نماینده دانشجویان دامپزشکی و شاخه ایران انجمن جهانی دانشجویان دامپزشکی قرائت شد. وی پس از قرائت این پیام در سخنان کوتاهی بارها از افتخار کردن به رشته دامپزشکی و آرمان‎های دانشجویان گفت و خواستار ایجاد ساختار رسمی دانشجویان دامپزشکی در ایران شد.

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
از این حرف ها زیاد شنیدیم
دکتر مجتبی مرتضوی .تبریز
|
-
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
دکتر رحیمی عزیز 1.5 سال است امضای شما روی زمین مانده است .تصمیم نمایندگان رییس جمهور در اصل 137 قانون اساسی با امضای شما ابلاغ شده است و هنوز هم که هنوز است دستور شما اجرا نمی شود .پس زیاد خودتان را اذیت نفرمایید .ما دامپزشکان هم هستیم روزگارمان می گذرد .....
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
پس کی حاشیه ها رو می گید
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
این اقا راست گفته دامپزشکی در غربت است. امروز روز جهانی دامپزشکی است و به خاطر برگزاری این کنگره می توان گفت روز دامپزشکی هم است بسیار عصبانی شدم وقتی دیدم در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما از این مساله سو استفاده کردند و از قیمت دام و طیور و عدم حضور دامپزشکان برگزار شد جالب است در گزارش اولیه از کنگره جامعه دامپزشکان بود البته از بی تدبیری خود ماست و عدم قراری گیری مدیران ......
siamak
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
با سلام.ولی من معتقدم دکتر دستور مدیریت خیلی قوی ای دارند به هر حال حضور معاون اول رییس جمهور به کنگره اعتبار بخشیده و من فکر می کنم ایشون یک رییس باتدبیر و بانفوذی هستند.من یک دامپزشکم که تو ایران هم نیستم و کار دامپزشکی هم انجام نمیدم و در واقع بخاطر نابسامانی های دامپزشکی با این حرفه خداحافظی کردم و نظرم هم یک نظر شخصیه.ولی اخبار دامپزشکی رو همیشه از طریق این سایت دنبال می کنم.چیزایی رو که دارم از دکتر دستور می بینم فکر می کنم برای دامپزشکی کشور جلو برندست و ما مشابه این کم داشتیم.
دكتر گوهري
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
با سلام
به نظر من صحبت هاي آقاي رحيمي(ايشان دكتر نيستند) را نبايد جدي گرفت ولي نفس حضورشان در اين مراسم ارزشمند است.
آرش
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
با توجه به صحبتهای معاون اول رئیس جمهور و قول همکاری ایشان امیدوارم جناب دکتر دستور و سازمان دامپزشکی به طور جد پیگیر مجوز استخدام برای خیل عظیم دامپزشکان بیکار باشند تا حداقل 3000نفر که به فرمایش جناب آقای دکتر دستور نیاز است استخدام شوند نه مثل دفعه قبل که تعداد بسیار معدود آن هم از ........استخدام شدند و ما هم فقط برای ........ به مصاحبه دعوت شدیم.امیدوارم این دفعه هم تعداد افراد پذیرفته شده بیشتر باشد هم مصاحبه که فقط به درد ضایع کردن حق افراد می خورد حذف شود با تشکر
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
همه کشور ها تاکیدمی کنند که دولت باید کوچک شود .اما در کشور ما عکس این جریان است .هی استخدام بکنید بدون بازدهی کار .
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
عدم حضور دکتر اقامیری توهین به جامعه دامپزشکان است.نه به خاطر شخصیت ایشان و فقط به خاطر شخصیت حقوقی ایشان ... ...........جالب است در کنگره های قم که 200 تا دانشجو جمع می شوند شرکت می کند اما در اینجا که تعداد قابل توجهی از بزرگان .اساتید و دانشجویان شرکت می کنند ...شرکت نمی کند.من از جامعه دامپزشکان می خواهم تا .....بخواهد به صورت رسمی از جامعه دامپزشکی پوزش بخواهد.
هادي
|
-
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
0
با سلام.واقعا خسته نباشيد .روحيه دامپزشكان و كارشناسان دامپزشكي تقويت شد.فقط نيروي مورد نياز حد اقل 6000 نفر بدون پارتي
علی
|
-
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
0
0
امیدوارم یه استخدامی حسابی دولت انجام بده ان شااله با تدبیر دکتر دستور درست می شود
بخش خصوصی
|
-
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
سوال من این است که چطور یکی از دامپزشکان شاغل در بخش دولتی یکی از استانهای غربی کشور هم حق محرومیت از مطب میگیرند و هم بازار دامپزشکان بخش خصوصی را کساد کرده و ویزیت میکنند
محمد
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
..............سال آخر ریاست جمهوریه
................جدی نگیرین
محمد
|
-
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
یادمان نرود این رحیمی بود که از اعتبار دامپزشکان بهره گرفت نه اینکه بر عکس
..................{دکتر} دستور و رحیمی هم می ان و می رن مهم حرفه و جایگاه دامپزشکیه که باید حفظ بشه
نظر شما
ادامه