کد خبر: ۱۰۱۰۳

حکیم مهر - مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: رعایت اصول و ضوابط دامپزشکی در احیا و توسعه صنعت دامپروری نقش بسزایی دارد.
حجت الله جعفری در حاشیه کارگاه آموزشی ویژه دامداران وعشایر مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان ریگان اظهار داشت: بیش از یک سوم جمعیت دام سبک این شهرستان در مناطق صعب العبور و کوهستانی وجود دارد.

وی بیان داشت: با توجه به این شرایط، دامداران باید از اقداماتی که باعث استرس به دام و به دنبال آن ضعف در سیستم ایمنی دام می شود که به جابه جایی بی مورد و نامناسب بودن فضای نگهداری دام مربوط می شود، خودداری کنند.

جعفری افزود: رعایت اصول و ضوابط تبیین شده در ارتقای اهداف حرفه دامپزشکی در کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام ضروری است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان با اشاره به اینکه حرفه دامپزشکی تنها در درمان دامهای بیمار خلاصه نمی شود، اظهار داشت: رعایت اصول پیشگیرانه از بیماریهای دامی و توجه به اصول مدیریت بهداشتی دام  نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

جعفری در ادامه، از دامداران شهرستان ریگان خواست که در خصوص مایه کوبی دامهای خود علیه بیماریهای مختلف دامی با توجه به بازه زمانی تعریف شده هماهنگی لازم را با شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان انجام دهند.

وی از وجود بیش از 250 هزار راس دام سبک و 14هزار راس دام سنگین در شهرستان ریگان خبر داد و گفت: دامداران از خرید دامهای فاقد هویت جدا خودداری  و برای جابه جایی و حمل و نقل دام با شبکه دامپزشکی شهرستان هماهنگی های لازم را انجام دهند.
 
خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه