کد خبر: ۱۰۴۲۷

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی مازندران از راه اندازی چهارمین کشتارگاه صنعتی مازندران در غرب استان در نشتارود خبر داد.
دکتر مجید مختاری در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی کشتارگاه صنعتی قائمشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌ کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان مازندران، احداث چهار کشتارگاه صنعتی در استان مصوب شد که بر اساس این مصوبه باید با راه‌اندازی هر کشتارگاه صنعتی، کشتارگاه‌های سنتی آن شهر و شهرهای مجاور تعطیل شود.

وی با اشاره به تصمیم کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان از اجرایی شدن 75 درصد از مصوبات این کمیته خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه، سه کشتارگاه صنعتی در مازندران احداث و چهارمین کشتارگاه صنعتی استان هم اکنون با صدور پروانه و اجرای بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی آن در غرب استان در نشتارود در دست ساخت است.

مختاری ادامه داد: به دلیل بعد مسافت و پیگیری اتحادیه صنف قصابان، بهره‌برداران این بخش و مسئولان همچنین برای ارتقای سطح بهداشت عمومی مقرر شد تا در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان قائمشهر، کشتارگاه‌هایی کوچکتر ولی صددرصد صنعتی احداث شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از تعطیلی 17 کشتارگاه سنتی در استان مازندران از سال 80 تاکنون خبر داد و یادآور شد: هفت کشتارگاه سنتی در غرب استان وجود دارد که با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی نشتارود در برنامه تعطیلی قرار دارند.

مختاری در ادامه تصریح کرد: مقرر شد تا احداث کشتارگاه‌های صنعتی توسط بخش خصوصی اجرا شود.

عملیات اجرایی ساخت کشتارگاه صنعتی زرگوشت قائمشهر امروز در زمینی به مساحت 15 هزار و 200 متر مربع با زیربنای 4 هزار و 866 متر در دو طبقه با ظرفیت کشتار هر شیفت کاری 100 دام سنگین و یک هزار دام سبک با سرمایه اولیه اعضای این شرکت تعاونی به مبلغ 10 میلیارد ریال آغاز شد.

این کشتارگاه نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار است تا بر اساس برآورد زمانی ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه