کد خبر: ۱۰۴۸۲

حکیم مهر - معاون شهردار دزفول از اجرای طرح "مرگ ترحم‌آمیز" سگ‌های ولگرد در دزفول خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین‌بار در دزفول اجرا می‌شود.
محمدرضا دبیرزاده اظهار داشت: در این روش حیوانات بدون احساس درد بیهوش شده و با تزریق سم معدوم می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح افزود: سگ‌های ولگرد توسط گروه‌های مجهز این شهرداری به صورت هفتگی با استفاده از تله و قفس مخصوص زنده‌گیری شده و به محل‌های نگهداری موقت منتقل می‌شوند تا در سالن اتلاف با تزریق سم وریدی سولفات منیزیوم دچار ایست قلبی شوند.

دبیرزاده با اشاره به طرح پیشین شهرداری دزفول در مبارزه با سگ‌های ولگرد سطح شهر تاکید کرد: قبلا از روش‌های تیراندازی و مسموم کردن سگ‏ها  استفاده می‌شد که باعث بروز رعب و وحشت در میان شهروندان و آلودگی محیطی شده و سایر سگ‌ها را پراکنده می‌کرد.

وی در توضیح جزئیات مرگ با ترحم سگ‌های ولگرد افزود: پس از جمع‏آوری و زنده‏گیری سگ‏های ولگرد یا بدون صاحب، آنان به محل نگهداری موقت منتقل می‏شوند تا پس از برخی معاینات دامپزشکی، سگ‏های آلوده و بیماری‏زا معدوم شده و اجساد آنها به روش بهداشتی امحا شوند.

وی در توضیح  اهداف اجرای این طرح گفت: کمک به پیشبرد طرح جامع توسعه شهر، رعایت مسایل توسعه پایدار، رعایت موازین زیست محیطی و بهداشت عمومی شهر، کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در خصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجه با حیوانات مزاحم (با اولویت سگ‏های ولگرد) از جمله این اهداف است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه