کد خبر: ۱۰۵۰۷
حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در تلاشیم تعداد کشتارگاه‌های سنتی را در کشور کم کرده و در این راستا توانسته‌ایم کشتارگاه‌های سنتی را 40 درصد کاهش دهیم.
دکتر سید محسن دستور در نشستی خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کرمانشاه اظهار کرد: کنترل کیفی محصولات و عرضه محصول سالم برای مصرف‌کنندگان از برنامه‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور در سال 91 بوده است.

دستور تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه را تولید محصولی عنوان کرد که در مراحل مختلف از زمان تولید از مزرعه تا مرحله‌ای که به دست مصرف‌کننده برسد سازمان بتواند محصول را ردیابی کند و از همان اول نظارت انجام شود تا مصرف کنندگان اطمینان کامل از مصرف پیدا کند.

وی کنترل را از لحاظ آلودگی به مواد بیولوژیک و عوامل واگیر و مواد آلاینده و سایر عوامل قارچی عنوان کرد و گفت: در حوزه دام و شیلات کار آغاز شده است و پالایش آلاینده‌ها که در شیر‌؛ مرغ و ماهی قزل‌آلا در حال انجام است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: آزمایشات مربوط به غربال‌گری در 10 استان در حال انجام است و تجهیز مراکز آزمایشگاهی یکی از برنامه‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به ساماندهی کشتارگاه‌های کشور تصریح کرد: ساماندهی چندین کشتارگاه‌ها در دست داریم و در تلاشیم کشتارگاه‌ها را طی برنامه‌ای طولانی از حالت سنتی خارج وبه کشتارگاه واجد شرایط مبدل شود.

دستور با بیان اینکه کشتارگاه طیور به طور کامل صنعتی شده‌اند، تصریح کرد: 220 واحد کشتارگاه طیور در کشور وجود دارد که 40 مورد دیگر در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه دام 60 واحد صنعتی راه‌اندازی شده است، گفت‌: پیگیر افزایش تعداد این کشتارگاه‌ها هستیم و توانسته‌ایم 40 تا 45 درصد کشتارگاه‌های سنتی را در این بخش کاهش دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی‌ کشور گفت: در استان کرمانشاه 12 کشتارگاه سنتی و 2 کشتارگاه صنعتی وجود دارد و تلاش بر این است که کشتارگاه‌های سنتی و غیر بهداشتی از چرخه تولید خارج شوند.

 

نظر شما
ادامه