کد خبر: ۱۰۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - کارشناس مسئول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: یکی از مهره های اصلی برای کنترل بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، دامپزشکی بوده و این ساختار باید تقویت شود.

دکتر محمد زینعلی، کارشناس مسئول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: انتظار این است که دامپزشکی در تامین منابع مالی و انسانی خود تلاش کند تا بتواند به وظایف تعریف شده در راستای سلامت انسانی و بهداشت عمومی جامعه، عمل کند.
وی افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی تلاش می کنند تا بیماری های مشترک در دام به بهترین نحو کنترل شود.
زینعلی ادامه داد: اما در این راستا با یکسری چالش ها به خصوص در زمینه تامین اعتبارات سازمان دامپزشکی به دلیل قرار گرفتن این مجموعه تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی، روبرو هستیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان دامپزشکی ساختاری مستقل نیست، انتظار آن است که وزارت جهاد کشاورزی کمک های لازم در زمینه تامین اعتبارات لازم برای بهداشت دام را به مجموعه این سازمان داشته باشد.
کارشناس مسئول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، کنترل بیماری ها در دام از بعد سلامت انسانی را بسیار مهم و تاثیرگذار توصیف کرد و افزود: این روند می تواند در پیشگیری از بیماری های انسانی موثر واقع شود.
وی سازمان دامپزشکی را ساختاری دچار کمبود منابع انسانی دانست و گفت: البته این سازمان بر اساس اهداف برنامه چهارم و پنجم از بخش خصوصی نیز برای نظارت ها استفاده می کند اما آنچه انجام می شود، کافی نیست.
نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در پاسخ به این سئوال که آیا عدم تعیین تکلیف سرنوشت رییس سازمان نظام دامپزشکی در عملکرد بهداشتی بخش دولتی تاثیرگذار است، بیان داشت: نظام دامپزشکی در راستای اجرای برنامه های سازمان دامپزشکی و دسترسی به اهداف این مجموعه، همکاری های لازم را با مجموعه تخصصی ذیربط دارد.
وی ادامه داد: هیچ ارزیابی درباره اینکه این بلاتکلیفی چه تاثیری در عملکردها دارد، انجام نشده اما به طور حتم تاثیر خاص خود بر را خواهد داشت و امیدواریم هرچه سریعتر موانع موجود برداشته شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
0
0
منظور از موانع دکتر ...... که نیست
نظر شما
ادامه