کد خبر: ۱۰۷۲۴

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با استقرار 44 داروخانه و 50 مطب دامپزشکی امکان دسترسی به دارو و درمان این بخش به کمتر از یک ربع رسیده است.
دکتر صادق صالحی در نشست با جمعی از دامپزشکان اردبیل اظهار داشت: یکی از وظایف خطیر دامپزشکی نظارت بر مراکز عرضه و بازدید از این مراکز است که در یک سال گذشته 46 هزار و 440 مورد بازرسی صورت گرفته است که در این بازرسی‌ها 148 هزار تن فرآوردهای خام دامی فاسد و فاقد مهر بهداشتی غیر‌مجاز و تاریخ‌ مصرف گذشته جمع‌آوری و امحا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط 165 مورد ارجاع پرونده تخلف به مراجع قضایی را داشتیم که جا دارد از تلاش و همراهی مراجع قضایی قدردانی کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به نظارت بهداشتی دام و طیور اشاره کرد و یادآور شد: در یک سال گذشته بیش از 4 میلیون و 636 قطعه لاشه مرغ در کشتارگاه‌ها مورد نظارت بهداشتی قرار گرفته و تعداد 71 هزار و 550 راس دام سبک اعم از بز و گوسفند و همچنین دام سنگین شامل گاو و گاومیش مورد نظارت بهداشتی قرار گرفته است.

صالحی از اهتمام دامپزشکان به واکسیناسیون دام‌ها به میزان 4 میلیون و 721 نوبت‌سر اشاره کرد و گفت: ما در جمعیت سگ‌سانان برای مقابله با بیماری هاری اعم از حیوانات خانگی و سگ‌های نگهبان واکسیناسیون به موقع را برای مقابله با بیماری هاری انجام می‌دهیم و برای مبارزه با بیماری مشترک سیاه زخم و شاربون نیز واکسن تزریق شده و پیشگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول در پایان سخنان خود از ریشه‌کنی و کنترل برخی از بیماری‌ها نظیر تب برفکی و بروسلوز خبر داد و بیان داشت: ما در کنترل بیماری‌های آبزیان نیز با بازدیدهای مرتب از استخر پرورش ماهی و حتی فروش ماهیان زینتی اقدامات لازم را انجام دادیم به طوری که دامپزشکان ما به طور مرتب مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

 

نظر شما
ادامه