کد خبر: ۱۰۷۳۶

حکیم مهر - فیلم دامنه‌های سفید به کارگردانی محمد ابراهیم معیری قصد دارد عشق به حیوانات و احترام به طبیعت را به کودکان آموزش بدهد.
فیلم دامنه‌های سفید به کارگردانی محمد ابراهیم معیری و تهیه‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در ژانر کودک تولید شده است.

این فیلم با دلچسبی که برای کودکان تدارک دیده است، قصد دارد عشق به حیوانات و احترام به طبیعت را به کودکان آموزش بدهد

این فیلم داستان یک عقاب باستانی را روایت می‎کند، که در دام سارقان اسیر می‎شود و خانواده‎ای در تکاپوی نجات این عقاب بر می‎آیند.

فرشید نواب از بازیگران این فیلم معتقد است، فیلم دامنه‌های سفید فیلمی عاشقانه و شاعرانه است، این عشق میان دو انسان نیست بلکه در واقع محور عشق این فیلم حیوانات و طبیعت است، چیزی که کمتر در سینمای ایران، به خصوص در ژانر کودک به آن پرداخته شده است و دامنه‎های سفید قصد دارد نگاهی به بازگشت به طبیعت و خداوندی که مظهر زیبایی طبیعت داشته باشد.

زوج هنری این فیلم یعنی فرشید نوابی و الهام چرخنده پس از سال‎ها دوری از سینما در قاب تصویری دامنه‎های سفید قرار گرفتند.

فیلم دامنه‎های سفید به کارگردانی محمد ابراهیم معیری و تهیه‌کنندگی بهروز شاد در روز اول برگزاری بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سینما سپاهان روی پرده می‎رود.

لوکیشن این فیلم هم در شما و هم در جنوب بوده است، مهدی میامی، علیرضا اوسیوند، هادی دیباجی،‌ الهام چرخنده و بازیگران نوجوانی چون ملیکا ناظری و سهند جاهدی در این فیلم نقش آفرینی می‎کنند تدوین فیلم توسط حسن حسن دوست انجام شده و امیر حسین قاسمی صداگذاری آن بر عهده داشته است همچنین ناصر شکرایی موسیقی فیلم دامنه‎های سفید را ساخته است.

این فیلم در شمال و جنوب ایران اتفاق می‌افتد. این فیلم درباره نخستین سرزمینی که از دریاها برآمده دماوند و رشته کوه البرز است که گفته‌اند طلوع از آنجا آغاز و غروب در آنجا رخ می‌نماید و سیمرغ از آنجا پروازش را آغاز کرده است.

 

نظر شما
ادامه