کد خبر: ۱۰۷۸

حکیم مهر -  کشاورزان استرالیایی می‌گویند که هجوم بی‌سابقه کانگوروها مزارع و مراتع را آلوده کرده و ده‌ها هزار دلار به آنان ضرر زده است.

باران‌های اخیر در بخش‌هایی از ایالت کوئینزلند در غرب استرالیا سبب شده که تعداد زیادی از کانگوروها به این منطقه که در اثر بارش باران سبز و خرم شده و مراتعی که مورد استفاده گوسفندان است، هجوم بیاورند.

این در حالی است که کشاورزان استرالیایی خواهان اجازه نامحدود برای کشتن کانگوروها هستند.

این درخواست با مخالفت طرفداران حقوق حیوانات که می‌گویند تعداد کانگوروها در استرالیا در مجموع در حال کاهش است، روبرو شده است.

طرفداران حقوق حیوانات آمار دولتی را که کل تعداد کانگوروها در استرالیا را 25 میلیون اعلام می‌کند مورد سوال قرار داده‌اند.

از سوی دیگر خشکسالی طولانی در جنوب استرالیا سبب شده که مقامات ایالت ویلز جنوبی جدید، برنامه کشتار کانگوروها را در بخش‌هایی از این ایالت به تعویق بیاندازند.

در حال حاضر مقامات این ایالت شکار کانگورو را در منطقه‌ای به وسعت 100 هزار کیلومتر مربع در نزدیکی شهر گریفیث، موقتا ممنوع اعلام کرده‌اند.

گفته می‌شود که این تنها هوا نیست که موجب افزایش تعداد بی‌سابقه کانگوروها شده است چون تصمیم روسیه مبنی بر متوقف کردن برنامه خرید گوشت کانگورو از استرالیا نیز تعداد کانگوروهای این کشور را افزایش داده است.

روسیه اخیرا اعلام کرد که به علت نگرانی‌های بهداشتی، واردات گوشت کانگورو از استرالیا را متوقف می‌کند.

 

 

نظر شما
ادامه