کد خبر: ۱۰۷۹

حکیم مهر -  رییس سازمان دامپزشکی گفت: بعید می‌دانم در کل استان تهران تا پایان سال گوشت مرغ به صورت بسته‌بندی عرضه شود اما به مرور این مهم انجام خواهد شد.

دکتر مجتبی نوروزی  درباره وضعیت بسته‌بندی گوشت مرغ در استان تهران اظهار کرد: تاکنون در 28 استان کار بسته‌بندی گوشت مرغ به اتمام رسیده است و تنها دو استان، تهران و سیستان و بلوچستان باقی مانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بسته‌بندی گوشت مرغ در استان تهران در دستور کار است، تصریح کرد: هم اکنون به دلیل اینکه بحث تنظیم بازار به وزارت بازرگانی وارد شده و مصوبه دولت هم است، بحث‌های مربوط به بسته‌بندی را که تنظیم بازار نیز بر روی آن تاثیر دارد، بررسی کنیم و در نهایت تا پایان سال چگونگی اجرا آن مشخص شود.

نوروزی ادامه داد: البته این کار به شکل تشویقی آغاز شده است به‌طوری که مراکز بسته‌بندی آزادند که بسته‌بندی را آغاز کنند؛ برخی از واحدها مانند طیور با مارک گوشت مرغ را به شکل بسته‌بندی عرضه می‌کنند.

رییس سازمان دامپزشکی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال در کل استان تهران مرغ به صورت بسته‌بندی عرضه خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم که در کل استان تهران گوشت مرغ به صورت بسته‌بندی عرضه شود اما فکر می‌کنم که به مرور انجام شود.

وی درباره‌ی آخرین وضعیت دام ها از ابتلا به آنفولانزای خوکی گفت: تا این لحظه جمعیت دامی عاری از این بیماری است و در حال پایش و مراقبت هستیم تا مشکلی پیش نیاید، البته آزمایشگاه‌های PCR فعال بوده و کیت‌های تشخیصی آنفولانزای نوع آ خریداری شده است و در حال حاضر آمادگی و تشخیص به طور کامل وجود دارد و تا این لحظه همه نمونه‌ها منفی است.

نوروزی درباره آخرین وضعیت بیماری شایع شده در مرغداری‌ها نیز گفت: بیماری تنفسی پس از گرد و غبارهایی که در استان‌های غربی کشور شایع شده در برخی واحدهای مرغداری مشاهده شد که تشخیص‌های آزمایشگاهی برونشیت نیوکاسل و در برخی واحدها نوعی آنفولانزا را نشان می‌دهند و این بیماری‌ها باهم ترکیب شده که تلفاتی در برخی مرغداری‌های گوشتی پدید آمد اما معنی‌دار نبوده است.

وی افزود: تلفات این بیماری‌ها از 15 تا 40 درصد بوده است که کل میزان توناژی که به دلیل این بیماری‌ها تلف شده‌اند حدود چهار هزار تن بوده است که در مقایسه با میزان تولید سالیانه کشور که یک میلیون و 250 هزار تن است عددی نیست.

 

 

نظر شما
ادامه