کد خبر: ۱۰۸۱۸

حکیم مهر - معاون فنی مدیر کل دامپزشکی گیلان از تعطیلی 31 کشتارگاه سنتی دام استان خبر داد.
محمدتقی عدالت‌زاده با اشاره به اهمیت ارتقای سلامت بهداشتی در مجموعه کشتارگاه‌های گیلان اظهار کرد: از سال 72 تاکنون از مجموع 36 کشتارگاه سنتی دام گیلان تعداد 31 کشتارگاه تعطیل شدند و تنها پنج کشتارگاه باقیمانده که آنها نیز تعطیل می‌شوند.

وی این کشتارگاه‌های سنتی باقیمانده را در لنگرود، رودسر و املش ذکر کرد و یادآور شد: یک واحد کشتارگاه صنعتی دام در لنگرود در حال احداث بوده که با افتتاح کشتارگاه‌های سنتی تعطیل می‌شوند و کشتارگاه دیگر نیز در دست ساخت است.

این مسئول فاضلاب کشتارگاه صنعتی را بهداشتی خواند و تصریح کرد: ارتقای سلامت بهداشت در کشتارگاه‌ها از نکات بسیار مهمی است که در دام و طیور مورد توجه قرار دارد.

وی از وجود شش کشتارگاه طیور در استان خبر داد و افزود: فعالیت این کشتارگاه‌ها به 18 هزار قطعه در ساعت رسیده است.

عدالت‌زاده از اضافه شدن دو کشتارگاه طیور دیگر به کشتارگاه‌های موجود استان خبر داد و ابراز کرد: در استان 66 واحد مزارع مرغ مادرگوشتی فعالیت دارند.

وی فعالیت 15 واحد مرغداری تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را از جمله مزایای استان نامید و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 724 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان تولید شد.

معاون فنی دامپزشکی گیلان درباره واکسیناسیون دام و طیور خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال 2 میلیون و 200 هزار راس دام شامل نشخوارکنندگان علیه انواع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان واکسینه شدند.

وی متذکر شد: در مدت مذکور یک میلیون و 400 هزار قطعه طیور بومی در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان به صورت رایگان واکسینه شدند.

به گفته عدالت‌زاده، 50 مرکز مایه‌کوب بخش خصوصی در استان فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه