کد خبر: ۱۰۸۳۵

حکیم مهر - سمینار آشنایی با پزشکی فرامولکولی هومیوپاتی کلاسیک با حضور جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان رشته دامپزشکی در تالار اجتماعات شهید مطهری دانشکده دامپزشکی برگزار شد. 
معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی واحد شهرکرد هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی استادان و دانشجویان رشته دامپزشکی با پزشکی فرامولکولی هومیوپاتی کلاسیک عنوان کرد.
دکتر مهرداد یادگاری افزود: در این نشست سند تفاهم نامه همکاری بین انجمن هومیوپاتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به امضا رسید.
یکی از اعضای انجمن هومیوپاتی ایران هم با اشاره به تاریخچه علم طب گفت: انسان با شناخت خود متوجه می شود که همواره با محیط زیست اطراف خود تعامل دارد و بسیاری از امکاناتی که در محیط زیست وجود دارند برای حفظ حیات بشر لازم و ضروری هستند. همچنین برخی از عوامل محیطی نیز باعث آزردگی و کاهش کیفیت حیاتی انسان می شوند.
دکتر کامران جلالی افزود: تاثیر تعامل انسان با محیط زیست بر روی کیفیت حیاتی است و تمام تلاش انسان برای این بوده که بتواند این کیفیت حیاتی را در خودش استمرار ببخشد.
وی در ادامه گفت: وظیفه علم پزشکی این است که بتواند کیفیت حیاتی را در درجه اول برای انسان در حد  بالایی حفظ کند و باعث ارتقای او بشود و عواملی که باعث می شوند این کیفیت حیاتی افت کند را از میان بردارد و یا تغییرات منفی حاصل از این عوامل را از بین ببرد.
دکتر جلالی با اشاره به وجود مکاتب مختلف در طول تاریخ، ریشه ای بودن درمان نه تسکین دهنده درمان، بدون عارضه و مطمئن بودن درمان و در نهایت در دسترس بودن امکانات درمان را از جمله عوامل مهم در کمک به حفظ سلامت انسان ها عنوان کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای رسیدن به پزشکی ایده آل هر شیوه ای از درمان باید بتواند تعریف مشخص و جامعی از ماهیت وجودی انسان داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه