کد خبر: ۱۰۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی گفت: 75 واحد کشتارگاه در حال احداث بوده که از این تعداد دو تا سه واحد در استان قم است.
دکتر سید محسن دستور در مراسم گشایش بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مجتمع سردخانه و بسته‌بندی منطقه با عنوان سردخانه رز بهار در قم اظهار کرد: مراکز بسته‌بندی و سردخانه‌هایی که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری و احداث شده پیشرفت خوبی داشته و اقدامات مناسبی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدایت دولت در این حوزه انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: سردخانه کنونی ظرفیت استان را به چهار برابر وضعیت موجود افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: بیش از 800 واحد بسته‌بندی در سطح کشور سرمایه‌گذاری شده به طوریکه در این مراکز طیور به طور کامل در شرایط بهداشتی تولید، بسته‌بندی و توزیع می‌شود.

وی با اشاره به سیاست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی درباره صنعت طیور گفت: بر اساس این سیاست باید ارتباط بین همه مجموعه‌های مرتبط با این صنعت را نزدیک‌تر کرده تا سرمایه‌گذاران بتوانند در همه بخش‌ها مشارکت داشته باشند.

دستور خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشتارگاه‌های طیور یکی دیگر از بخش‌های مهم حوزه صنعت طیور بوده و اکنون شرایط کشتارگاهی به وضعیت مناسبی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: اکنون 220 واحد کشتارگاه صنعتی طیور در کشور به بهره‌برداری رسیده و 75 واحد کشتارگاه در دست احداث بوده که از این تعداد دو تا سه واحد در استان قم است.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و دام و دامپروری در سطح کشور بسیار خوب بوده است گفت: بیش از 26 هزار واحد در بخش‌های مختلف صنعت طیور بر اساس سیستم پایش ثبت شده است.

وی یادآور شد: اگر حمایت کافی و درستی از مجموعه سرمایه‌گذاری و خدماتی طیور داشته باشیم، می‌توانیم به خودکفایی برسیم و نیاز به واردات به حداقل و صفر برسد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
حالا همين كشتارگاههايي كه هستند رو مسئول فني بگذاريد بقيه پيش كش خصوصا كشتارگاههاي پشتيباني امور دام
نظر شما
ادامه