کد خبر: ۱۰۸۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - گوشت مورد نیاز فرآورده‌های گوشتی از زمان تولید علوفه دامی تا زمانی که در کارخانه‌ها فرآوری شود و به دست مصرف‌کننده برسد، نظارت می‌شود و تولیدکنندگان مکلف به مصرف گوشت تازه شدند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب در پاسخ به این سؤال که چرا در تولید فرآورده‌های گوشتی از گوشت‌های فاسد و صنعتی با کیفیت پایین استفاده می‌شود و سلامتی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد که این امر نیز باعث گلایه معاون اول رئیس جمهور از شما شد، گفت: در شورای عالی سلامت، سند ملی ارتقاء سلامت فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی با همکاری دستگاه‌های مختلف آماده شد و بر روند سلامت فرآورده‌های گوشتی نظارت دقیق صورت می‌گیرد.

احمد شیبانی افزود: تولید فرآورده‌های گوشتی از مزرعه برای تولید علوفه دام تا دامداری، فرآوری در کارخانه، توزیع و تا زمانی که دست مصرف‌کننده برسد، به آن نظارت کامل می‌شود و دیگر اجازه مصرف گوشت‌های صنعتی در این محصولات داده نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که تولید فرآورده‌های گوشتی، گوشت گرم و سالم باعث افزایش قیمت می‌شود یا خیر با در نظر گرفتن این فاکتور که مصرف‌کنندگان فرآورده‌های گوشتی قشر کم‌درآمد جامعه هستند، خاطرنشان کرد: سلامتی خود سرمایه‌گذاری برای افراد است و هزینه نیست، سامانه به این سمت می‌رود که تنوع فرمالیسیون در تولید فرآورده‌های گوشتی به شدت بالا رود.

این مقام مسئول ادامه داد: به‌زودی تولید سوسیس و کالباس‌های اصطلاحاً گیاهی آغاز می‌شود که ترکیبی از درصدهای مختلف پروتئین گیاهی و پروتئین حیوانی است.

شیبانی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه پروتئین‌های گیاهی کمتر از پروتئین‌های حیوانی است، افزایش قیمتی در تولید فرآورده‌های گوشتی به‌وجود نمی‌آید و مصرف‌کنندگان با برچسب‌گذاری که بر روی محصولات نهاده می‌شود، می‌توانند از تنوع درصد پروتئین گیاهی و قیمتی استفاده کنند.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که چرا برنج های وارداتی که در سال گذشته وجود آرسنیک و سرب در آن تأیید شد، کماکان در بازار مصرف مشاهده می‌شود، تأکید کرد: هر نوع برنج خارجی که از مبادی رسمی وارد کشور شده، تحت کنترل وزارت بهداشت است و سلامت آن تأیید می‌شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصرف کننده
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
0
0
پس حتما بنده باید برنج های غیر مجاز را از بازار جمع آوری کنم و سازمان غذا و دارو هیچ مسولیتی ندارد
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
0
خوب شد سازمان غذا و دارو رگ غیرتش تکان خورد
وگرنه به سازمان دامپزشکی با اون مسئول فنی هایی که حقوق از کارفرما میگیرند خیلی امیدی نیست امیدوارم به برخی از همکاران که با صداقت کار میکنند جسارت نشده باشد
نظر شما
ادامه