کد خبر: ۱۰۸۷

حکیم مهر -  استفاده از غضروف گاو در اعمال جراحی بینی بدون خطر و کاملا موفقیت آمیز بوده است. 
     
سعید عباس زاده جراح بینی گفت: در سال های گذشته جراحان جهت ترمیم ضایعات بینی به فکر مصرف و کاربرد موادی بودند که با پیوند در بینی بتوانند نقصان هایی را که در حین عمل با آن مواجه می شوند بپوشانند.

عباس زاده کاربرد غضروف گاو را در درمان جراحی بینی تاکید کرد و افزود: استفاده از غضروف گاو در جراحی های بینی از مقوله هایی است که قبلا در کشورهای غربی استفاده می شد ولی آنها موفق بودن این نوع پیوند را در راینوپلاستی به صورت طولانی مدت گزارش ندادند این در حالی است که تجربیات کاربرد این نوع پیوند را خالی از خطر و موفق می داند.

وی چندین عامل را در عدم موفقیت از غضروف گاو در جراحی بینی بیان کرد و افزود: عدم دقت در تهیه غضروف مناسب در نظر نگرفتن مدت لازم برای به عمل آوردن و یا جا افتادن غضروف عدم رعایت اصول اساسی استریلیزاسیون در حین عمل، از دلائلی است که منجر به عدم موفقیت در جراحی بینی می شود.

عباس زاده از نتایج جراحی های بینی با استفاده از غضروف گاوی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون یک مورد جذب کامل سه مورد جذب نسبی و یک مورد حالت نرم و آبگونه در این عمل ها صورت گرفته که خوشبختانه هیچ نوع عکس العمل آلرژیک عفونی دیده نشده است.

غضروف گاو فقط در کجی ها و انحرافات بینی استفاده می شود

عباس زاده در خصوص استفاده از غضروف های بهداشتی گفت: غضروف را باید از کشتار تازه تهیه کرد و بلافاصله بعد از تهیه آن اقدام به آماده سازی برای عمل بینی کرد و تا آماده شدن سایر وسایل باید به مدت 20 تا 30 دقیقه غضروف ها را در محلول بتادین گذاشت تا به صورت صحیح و بهداشتی قابل مصرف باشد.

وی در خصوص استفاده از غضروف گاوی اظهار داشت: این غضروف تنها در کجی ها و انحرافاتی که در ناحیه پشت بینی به وجود می آید قابل استفاده است و تاکنون نتایج مثبت زیادی را در پی داشته است.

وی یاد آور شد: هم اکنون تحقیقات در مورد استفاده از این روش در درمان بیماری های سرطان، مرض قند، نارسائی کبدی و پارکینسون در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت بالای این کار متخصصین در مورد انتخاب نوع غضروف نوع پیوند دهنده و پیوند گیرنده باید نهایت دقت را انجام دهند تا احتمال پس زدگی عضو و یا غضروفل را به حداقل برسانند
 

نظر شما
ادامه