کد خبر: ۱۰۹۰۸

حکیم مهر - به‌دلیل ریزش بارندگی و احتمال وقوع سیل به‌ویژه در حاشیه دریای خزر از چرای دام در حاشینه رودخانه‌ها خودداری و گله‌ها از ارتفاعات پایین آورده شود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی با اعلام این مطلب با توصیه کشاورزان مناطق حاشیه سواحل دریای خزر، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان و ارتفاعات زنجان گفت: از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و سم‌پاشی مزارع طی روزهای آتی خودداری و ضمن حفاظت از گلخانه‌ها و انتقال محصولات برداشت شده به محیط‌های سربسته، گله‌ها از ارتفاعات پایین آورده و از برداشت محصول طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار ساحلی خودداری شود.

مسعود حقیقت افزود: در مناطق گرمسیر استان‌های جنوبی کشور همچنان شرایط مناسبی برای برداشت خرما وجود دارد و در جیرفت و کهنوج مقدمات آماده‌سازی زمین برای کشت استمرار سیب‌زمینی و پیاز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مناطق عملیات سم‌پاشی و آبیاری در ساعات اولیه روز و دوره‌های آبیاری مزارع ذرت و صیفی طبق روال معمول انجام شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با احتمال رخداد پدیده گرد و خاک و وزش باد در مناطق شرقی و مرکز کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از گلخانه‌ها محافظت و در صورت نیاز مزارع به آبیاری این عملیات در ساعات خنک روز انجام شود.

 

نظر شما
ادامه