کد خبر: ۱۱۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - توفان سنـــــدی که یکی از سهمگین‌‌ترین توفان‌‌های 50 سال اخیر امریکا بود و همراه با تلفات عده‌ای خرابی‌‌ها و خسارات زیادی به بار آورد، به گزارش شبکه‌‌های خبری، در برابر مصایب و مشکلات فراوان تنها یک دلخوشی برای شهروندان فراهم آورد. این دلخوشی مربوط به مرگ هزاران هزار موش ساکن مترو شهر‌ها بود که در تونل‌‌ها می‌لولیدند. این موش‌‌های موذی که عامل مهم آلودگی و خطر برای بهداشت مردم شهر‌ها بودند، با سرازیر شدن سیلاب به داخل تونل‌‌های مترو و فاضلاب‌‌ها غافلگیر شدند و از بین رفتند. با فروکش کردن سیلاب ساکنان نیوجرسی و نیویورک در برخی از نقاط شهر با لاشه موش‌‌هایی روبه‌رو شدند که در گذرگاه‌‌ها پراکنده بودند.

سام میلر، سخنگوی وزارت بهداشت در این ارتباط گفت: توفان و سیلاب جمعیت زیادی از موش‌‌ها را تلف کرده که این اتفاق خوبی است.
تنها حرکتی که باید سریعاً انجام شود جمع‌آوری لاشه موش‌‌ها از اقصی‌نقاط شهر است تا باعث آلودگی بیشتر نشود.
بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که در جریان سیل و توفان موش‌‌ها به مردم و خانه‌‌ها حمله خواهند کرد اما این فرضیه کاملاً بی‌اساس بود و توفان باعث کشته‌شدن بسیاری از موش‌‌ها شده است بطوری که آنها نمی‌توانند دیگر تهدیدی برای انسان باشند.
گارد ملی در حال حاضر در حال پاکسازی منطقه و کمک‌رسانی به ساکنان مناطق سیل‌زده است. حادثه اخیر پس از توفان کاترینا خرابی‌‌های زیادی در امریکا به وجود آورده است. بسیاری از خدمه و کارکنان مترو در حال پاکسازی تونل‌‌ها و جمع‌آوری لاشه موش‌‌ها هستند تا خطر بیماری ساکنان منطقه را تهدید نکند.

براساس یک آمار منتشر شده حدود 28 میلیون موش که در مترو‌های نیویورک زندگی می‌کردند همگی مرده‌اند. ریک اوست فلد از مؤسسه مطالعات اکوسیستم در میل​بروک نیویورک به خبرنگاران گفت: موش‌‌ها بیماری‌‌هایی چون طاعون، تیفوس و ویروس هانتا را به انسان منتقل می‌کنند و ما باید سریعاً اجساد موش‌‌ها را جمع‌آوری کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
\.............والا با این طوفان خیلی کم کشتار داشتند اگه این طوفان تو کشور دیگری می افتاد اصلا مردم ان کشور از بزرگی ان قبل طوفان خبر دار میشدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه