کد خبر: ۱۱۰۴۵

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:‌ به رغم تحریم‌ها، تمام نیاز دارویی، واکسیناسیون و مواد اولیه تولید آنها در کشور تامین شده است.
دکتر سید محسن دستور در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلیل بالا بودن تلفات مرغداری‌های کشور گفت: تلفات و ضایعات مرغداریهای کشور در هشت ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل گزارش شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سازمان به دنبال اجرای برنامه‌های زیرساختی برای کاهش ضایعات و تلفات مرغداری‌ها و دامداری‌ها در کشور است.

دستور گفت: برنامه ساماندهی وضعیت بهداشتی دام‌ها، طیور و سیستم مراقبت فعال از اول سال جاری در کشور اجرا شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: در حال حاضر میزان تلفات در مناطق کانونی مرغداری‌ها به 5 تا 6 درصد کاهش یافته است.

وی در پاسخ به تاثیر تحریم‌ها در تامین واکسن و دارو گفت: اگر چه تحریم‌ها از نظر انتقال ارز مشکلاتی را به وجود آورده، اما تمام نیاز به تولید واکسن و دارو و حتی مواد اولیه آنها نیز تامین شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

دستور همچنین گفت: خبری در سال جاری از بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور نیست و برنامه‌های مراقبتی برای جلوگیری از آن اجرا می‌شود.

وی در مورد بیماری مشترک انسان و دام به نام تب برفکی نیز گفت: گزارشهایی از این بیماری در استان‌های کشور وجود دارد، اما میزان کانون‌ها نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد کاهش یافته است.

دستور در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر بروز تب برفکی در منطقه زلزله‌زده کشور گفت: با اقدامات به موقعی که توسط دامپزشکی انجام شد و نیز دفن بهداشتی لاشه‌های دام و پیش‌بینی واکسیناسیون نه تنها مشکلی از نظر تب برفکی نیست، بلکه سایر بیماری‌ها نیز وجود ندارد.

 

نظر شما
ادامه