کد خبر: ۱۱۰۵۳

حکیم مهر - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از ذخیره‌سازی 50 هزار تن گوشت مرغ خبر داد و اعلام کرد: کلیه‌ خوراک دام و طیور با ارز مرجع تامین می‌شود، لذا دامداران نباید افزایش قیمت گوشت قرمز را به افزایش نرخ ارز نسبت دهند.

مصیب محمدی شمالی در حاشیه‌ بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته اظهار کرد: با توجه به این‌که شرکت پشتیبانی امور دام مسوول تامین نهاده‌های دامی و ذخیره‌سازی آنهاست، به اندازه نیاز تمام دامداری‌ها و مرغداری‌ها نه تنها در سال جاری بلکه تا شهریورماه سال آینده خوراک دام و طیور تامین شده و هیچ‌گونه محدودیتی برای تامین این نهاده‌ها برای دامداران و مرغداران نداریم.

وی تصریح کرد: کلیه نهاده‌های دام و طیور با قیمت تمام‌شده بین دامداران و مرغداران توزیع می‌شود و تاکنون گزارشی از عدم توزیع خوراک دام و طیور نداشته‌ایم.

محمدیان شمالی در پاسخ به این‌که برخی از دامداری‌ها در استان‌های مختلف از قبیل فارس و آذربایجان شرقی از عدم دریافت نهاده گلایه‌ داشته‌اند، گفت: استان فارس بیشترین نهاده‌ دامی را دریافت کرده و هیچ محدودیتی برای عرضه‌ی خوراک دام و طیور در سراسر کشور نیست، لذا اگر کسی در این زمینه گلایه‌ای داشته نظر شخصی خود را گفته یا توقعات اضافی دارند که ما نمی‌توانیم به توقعات اضافی آنها پاسخ بدهیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اظهار کرد: به منظور جلوگیری از کاهش بی‌رویه قیمت گوشت مرغ افزایش تولید و جوجه‌ریزی و هم‌چنین تامین ذخیره‌سازی این محصول استراتژیک تاکنون حدود 50 هزار تن گوشت مرغ ذخیره شده است.

وی در پاسخ به ایسنا درباره‌ افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل افزایش نرخ نهاده‌ها در پی افزایش نرخ ارز گفت: با توجه به این‌که کلیه خوراک دام با ارز مرجع تامین می‌شود، افزایش نرخ ارز در این زمینه معنی ندارد و خوراک دام برای دامدارای‌های شیری طبق تفاهم منعقد‌شده به قیمت مصوب تامین می‌شود و خوراک دامداری‌های گوشتی از بازار آزاد تامین می‌شود که قیمت هر کدام از نهاده‌ها در بازار آزاد کمتر از 100 تومان با نهاده‌های مصوب شرکت پشتیبانی امور دام گران‌تر است، لذا قیمت نهاده‌ها بالا نیست و نباید افزایش قیمت گوشت قرمز را به گرانی نهاده‌ها نسبت داد.

محمدیان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در بازار نهاده‌ها نداریم و حتی طی دو هفته اخیر قیمت ذرت و جو کیلویی 70 تومان کاهش داشته است.

به گفته وی تا کنون 15 هزار تن علوفه و خوراک طیور در کشور توزیع شده است.

 

نظر شما
ادامه