کد خبر: ۱۱۰۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
به هیچ عنوان چنین اتهامی را که برخی افراد برای تبلیغات کار خود به سازمان دامپزشکی کشور وارد کرده اند را قبول نداریم / اگر کسی شکایتی دارد می تواند به جای نامه نگاری های بی مورد و رسانه ای کردن این موضوع مستندات خود را به مراجع قضایی ارائه دهد...
armlogo1

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به ادعای کپی برداری لوگوی جدید این سازمان گفت: برخی افراد برای تبلیغ کار خود اتهام کپی برداری لوگوی جدید را به این سازمان وارد کرده اند.
دکتر سیدمحسن دستور درخصوص کپی برداری سازمان دامپزشکی کشور از یک طرح برای استفاده به عنوان نشان این سازمان و عدم رعایت حقوق مالکیت فکری و معنوی طراحان جوان کشور، اظهارداشت: به هیچ عنوان چنین اتهامی را که برخی افراد برای تبلیغات کار خود به سازمان دامپزشکی کشور وارد کرده اند را قبول نداریم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته اگر کسی شکایتی دارد می تواند به جای نامه نگاری های بی مورد و رسانه ای کردن این موضوع مستندات خود را به مراجع قضایی ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه سازمان دامپزشکی کشور به دنبال تضییع حق کسی نیست، گفت: اگر واقعا چنین ادعایی صحت داشته باشد باید طراح نشان سازمان دامپزشکی که به این سازمان متعهد است در این رابطه به مراجع ذیصلاح پاسخگو باشد. به گفته وی درحال حاضر طرح جدید سازمان دامپزشکی کشور درحال طی مراحل ثبت قانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  اقدام سازمان دامپزشکی کشور در نحوه انتخاب لوگوی این سازمان و تغییر آن پس از 90 سال که از عمر تاسیس آن گذشته است ، اعتراض‌های فراوانی را به همراه داشته است، براساس برخی شواهد و ادعاهای موجود ، این لوگو کپی برداری از اثر یک هنرمند جوان بوده است.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن جمالی
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
0
2
محسن جمالي
جناب آقاي دکتر دستور
احتراما؛
مستحضر مي باشيد که تمامي مسئوليت حقوقي يک نشانه با سازماني است که از آن استفاده مي کند. و قانون کاري ندارد که سازمان اين نشانه را از چه طريقي بدست آورده است. مضافاً اينکه مسئوليت حقوقي فراخوان طراحي نشانه نيز به عهده سازمان مي باشد.بنابراين در وهله اول سازمان دامپزشکي بايد پاسخگو باشد و جواب قانع کننده اي بدهد. نه شخص طراح. اينکه شما فرموده ايد که بنده به دنبال تبلیغ کار خود هستم؛ عرض کنم که اصولاً در صنف گرافيک ، بر خلاف بسياري از مشاغل، آن چيزي که باعث تبلیغ مي شود، ارائه کار طراحي خوب و بجاست نه هياهو وجنجال. و در آخر اينکه فرموده ايد من نبايد اين مساله را رسانه اي ميکردم ؛ جواب اينکه بنده در ابتداي امر شکايت خود را حضور قسمت بازرسي و شکايات سازمان دامپزشکي آقاي آتش بار و مسئول روابط عمومي خانم زارعان ارائه کردم ولي تا اين لحظه هنوز رسماًجوابي از آنها بدستم نرسيده است. البته بنده منتظر ثبت اين لوگو هستم تا اقدامات بعدي را صورت دهم.
با تشکر از توجه جنابعالي
محسن جمالي
0
0
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
0
0
..... وقتی که این سازمان به دامپزشکان! رحم نمی کند و مبالغ قرادادهای مراکز مایه کوبی دامپزشکی را بعد از 6 ماه اتمام طرح نمی پردازد شما گرافیستها چه انتظاری دارید؟
شاهين سپنتا
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
0
0
با درود
من يك دامپزشك هستم و كمي هم با گرافيك آشنايي دارم.
چند نكته را براي آگاهي دوستان و همكاران عرض مي كنم:
1- طرح انتحخاب شده باز نشان جهاني داپزشكي ارتباط دارد. چون دو فكتور مهم مار و جام يا چوبدستي را در آن مي توان مشاهده كرد . البته چون خيلي ساده و نمادين شده در نگاه اول ممكن است براي افراد قابل مشاهده نباشد. اما همين نكته بر زيبايي طرح افزوده است. افزون بر اين واژه دام را نيز تداعي مي كند كه بنيان كار در همه رشته هاي وابسته به دامپزشكي است.

براي آشنايي بيشتر با بن مايه هاي ايراني نشان جهاني دارو درمان كه نماد دامپزشكي هم از آن الهام گرفته من پژوهشي انجام داده ام كه توجه شما را به آن جلب مي كنم:

http://www.drshahinsepanta.blogsky.com/1388/10/04/post-307/

2- بي گمان اعترض آن طراح محترم بجاست و در طرح منتخب از عناصر طراحي او استفاده شده است و به سخن ديگر ايده اصلي از او بوده است و به نظر من بايد حقوق او محترم شناخته شود.

3- فونت مورد استفاده در زير لوگو براي نام سازمان دامپزشكي كشور به نظرم مناسب نيست چون هم زيبلا نيست و در شان نام يك سازمان مهم نيست و هم با نماد طراحي شده همخواني ندارد

4- واژه كشور در عبارت سازمان دامپزشكي كشور به چه معناست؟ منظور كدام كشور است؟ اگر منظور ايران است ، خوب بنويسد سازمان دامپزشكي ايران !
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
0
0
البته منم برای شبکه استانی دنا دقیقا همین آرمو که داره تازه با ظرافت و رعایت تمام اصول انجام دادم که دو روز پس از فراخوانش بود فرستادم ....................- مجتبی حیدری
نظر شما
ادامه