کد خبر: ۱۱۱۳۶

حکیم مهر - مدیر شیلات استان یزد با اشاره به وجود بیش از چهار هزار استخر گلخانه‌ای در این استان، از رهاسازی بچه ماهی قزل‌آلا در بسیاری از این استخرها خبر داد.

"محمدعلی مبینی"، در این رابطه تصریح کرد: کویری بودن و محدودیت منابع آبی در زمینه کشاورزی در استان و رویکرد سازمان جهادکشاورزی به سمت کشت‌های گلخانه‌ای باعث شده است تا استان یزد از گلخانه‌های فراوانی برخوردار باشد که همگی آنها دارای استخرهای ذخیره آب برای تولید محصولات صیفی و سبزی هستند.

وی افزود: هم اکنون در استان یزد بیش از چهار هزار استخر گلخانه‌ای وجود دارد که با تلاش‌های صورت گرفته و اطلاع‌رسانی ترویجی، استخر‌های بی‌شماری در امر پرورش ماهی قزل‌آلا فعال شده‌اند.

مبینی اظهار امیدواری کرد؛ در آینده‌ی نزدیک در تمام استخرهای گلخانه‌ای شاهد رهاسازی بچه ماهی با متوسط تعداد 500 قطعه باشیم تا در مجموع تولید ماهی قزل‌آلا در استان نسبت به تولید فعلی افزایش یابد و همچنین زمینه‌ساز اشتغال بیشتر باشد.

مدیر شیلات استان در پایان نیز خاطرنشان کرد: پرورش و تولید آبزیان در استخرهای گلخانه‌ای، تولید و درآمدی مضاعف را در کنار کار کشاورزی بوجود می‌آورد و همچنین زمینه بالابردن مصرف سرانه ماهی در بین مردم استان را به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها: شیلات، یزد، قزل،
نظر شما
ادامه