کد خبر: ۱۱۱۵۴

حکیم مهر - مسئول دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر با اعلام ممنوعیت عرضه پرندگان زنده در معابر عمومی هشدار داد: واحدهای سودجو اقدام به عرضه پرندگان زنده و همچنین عرضه پرندگان شکاری در معابر عمومی نکنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، ناصر دستوریان گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و در راستای جلوگیری از بروز و شیوع برخی از بیماری‌های طیور از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، یک واحد غیرمجاز پرورش اردک در این شهرستان تعطیل شد.

وی در مورد این واحد بیان کرد: فردی که در نزدیکی یکی از واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری از دامپزشکی پرورش مرغ مادر گوشتی اقدام به پرورش و عرضه غیر مجاز اردک می‌کرد توسط بازرسین و کارشناسان نظارت بهداشتی این شبکه بعد از اخطارهای متعدد کتبی و عدم توجه فرد متخلف به تذکرات لازم به دادگستری شهرستان معرفی شد که موضوع پس از طرح در محاکم قضایی به نیروی انتظامی بخش رودبست ارجاع  و نیروی انتظامی نیز به استناد ماده قانونی 12 قانون سازمان دامپزشکی کشور اقدام به پلمپ واحد و جلوگیری از ادامه فعالیت واحد یاد شده کرد.

دستوریان هشدار داد با توجه به بروز فصل سرما و جلوگیری از بروز برخی از بیمارهای تنفسی طیور در جهت حفظ این سرمایه عظیم دامی در سطح استان دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشند تا برخی از واحدهای سودجو اقدام به عرضه پرندگان زنده و همچنین عرضه پرندگان شکاری در معابر عمومی نکنند.

وی از شهروندان نیز خواست تا محصولات پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه‌ای خریداری کنند که تحت نظارت دامپزشکی باشند.

 

نظر شما
ادامه