کد خبر: ۱۱۱۶۹

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی از تعطیلی مزارع پرورش ماهی حاشیه‌ی رود ارس توسط مرزبانی و اداره آبیاری این منطقه به دلیل قرار‌گرفتن در حریم بستر رودخانه خبر داد و گفت: در حالیکه مجوزهای لازم برای ساخت واحدهای جدید صادر شده از ادامه ساخت و ساز مزارع جدید جلوگیری شده است.

حسن آقازاده اظهار کرد: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهی در حاشیه رود ارس با اشتغال‌زایی حدود 30 نفری از 20 سال گذشته تاکنون مشغول به فعالیت هستند. همچنین با مجوز و عقد تفاهم‌نامه که از چندین سال گذشته تاکنون انجام شده در حال احداث 150 مزرعه جدید با اشتغالزایی حدود 800 نفری در این منطقه بودیم که از فعالیت در این منطقه جلوگیری شده است.

وی افزود: مرزبانی و اداره آبیاری این منطقه در حالی از ادامه فعالیت در این منطقه جلوگیری کرده و فعالیت مزارع قدیمی رود ارس را به حالت تعلیق درآورده است که مزارع فعال و در حال احداث، تمامی مجوز‌های لازم را کسب کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی تصریح کرد: از سوی دیگر نیز اداره آبیاری این منطقه اعلام کرده که می‌توان با واگذاری زمین‌ها به این اداره و اجاره مجدد آن در آنجا به پرورش ماهی پرداخت اگر پرورش ماهی در حریم بستر رودخانه ممنوع است چرا می‌توان با اجاره آن در آنجا به ادامه‌ی فعالیت پرداخت؟ و اگر ممنوعیتی در کار نیست پس علت این اقدامات چیست؟

آقازاده با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاران لبنانی و کویتی هم در این طرح مشارکت داشته‌اند خاطر نشان کرد: براساس مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته بهترین و حاصل‌خیز‌ترین زمین‌ها در کنار رود ارس قرار داشته و آب این رودخانه یکی از غنی‌ترین منابع آبی و ایده‌آل برای پرورش ماهی است که هم‌اکنون به بهانه احتمال وقوع سیل از فعالیت در این منطقه منع شده‌ایم.

وی گفت: به جای تعطیلی و توقف فعالیت مزارع پرورش ماهی در این منطقه می‌توان سیل‌بند‌هایی جلوی این مزارع ایجاد کرد تا از خطر وقوع سیل احتمالی مصون ماند.

 

نظر شما
ادامه