کد خبر: ۱۱۲۴
این لک لک که در حادثه ای یکی از پاهای خود را از دست داده است هم اکنون با کمک پایی مصنوعی دوباره می تواند راه برود. این مزرعه دار آلمانی سفارش ساخت این پای مصنوعی را که از جنس ترکیبات کربنی است و در برابر تغییرات اب و هوایی مقاومت زیادی دارد ، به یک شرکت سازنده پروتز داده بود...

حکیم مهر -  مزرعه داری در آلمان با نصب پای مصنوعی برای یک لک لک زندگی دوباره ای به او بخشید.


 این لک لک که در حادثه ای یکی از پاهای خود را از دست داده است هم اکنون با کمک پایی مصنوعی دوباره می تواند راه برود. این مزرعه دار آلمانی سفارش ساخت این پای مصنوعی را که از جنس ترکیبات کربنی است و در برابر تغییرات اب و هوایی مقاومت زیادی دارد ، به یک شرکت سازنده پروتز داده بود.

گفتنی است این مزرعه دار آلمانی علاقه عجیبی به نگهداری پرندگان در مزرعه خود دارد. به علت مراقبت ویژه ای که این پرنده معلول نیاز دارد ، صاحب این مزرعه پرهایش را کوتاه کرده تا نتواند پرواز کند تا به این ترتیب در مزرعه او و تحت مراقبتهای او باقی بماند. هم اکنون این مزرعه دار خوش ذوق به دنبال پیدا کردن جفتی برای این لک لک است تا او را از تنهایی درآورد.

 

 

همچنین در تایلند هم دو فیل که بر اثر برخورد با مین جنگی پای خود را از دست داده بودند پای مصنوعی هدیه گرفتند.

دو فیل که پاهای خود را بر اثر برخورد با مین های ضد نفر در میانمار از دست داده بودند، در نخستین روز سال نو پاهای مصنوعی هدیه گرفتند.

به گزارش آسیاویژن بنیاد اعضای مصنوعی ملکه مادر تایلند این پاهای مصنوعی را در بنیاد دوستان فیل آسیایی در استان لامپانگ به موتالا 48 ساله و موشا چهار سال و دو ماهه اهدا کرد. هر دو فیل ظاهرا از دریافت پاهای مصنوعی خوشحال به نظر می رسند.

موتالا روز پانزدهم اوت 1999 با قدم گذاشتن بر روی یک مین ضد نفر بشدت زخمی و به بیمارستان دوستان فیل آسیایی منتقل شد. بنیاد اعضای مصنوعی ملکه مادر در اوت 2009 یک پای مصنوعی برای وی ساخت. پای مصنوعی جدید وی سومین پای مصنوعی است که وی در چند ماه اخیر دریافت کرده است. دو پای مصنوعی قبلی با دراز کشیدن حیوان بر روی پاهایش شکسته اند.

موشا نیز روز نهم ژوئن 2006 هنگامی که فقط هفت ماه داشت و به دنبال مادرش در جنگلی در میانمار به کشیدن الوار مشغول بود بر روی مین رفت. وی نیز برای مداوا به این بیمارستان منتقل شد. پای مصنوعی ای که در ژوئن 2008 برای وی ساخته شد، نخستین پای مصنوعی در جهان بود که برای یک فیل ساخته می شود.

موشا اکنون بیش از یک تن وزن دارد. بازیگوشی وی به عنوان یک فیل جوان باعث شکسته شدن سریع پاهای مصنوعی اش می شود.

 

 

نظر شما
ادامه