کد خبر: ۱۱۲۶۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: روابط و همکاری های دامپزشکی میان ایلام و استان ˈواسطˈ عراق در همسایگی جمهوری اسلامی ایران گسترش می یابد.
دکتر ˈوهاب پیرانیˈ اظهار کرد: مسوولان ارشد واسط عراق هفته جاری در نشست با مقام های استان ایلام بر توسعه روابط در حوزه های مختلف از جمله دامپزشکی میان دو طرف ابراز علاقه مندی کردند.

وی ادامه داد: در این نشست که در مرز بازرگانی ˈزرباتیهˈ عراق برگزار شد، راهکارهای لازم برای افزایش همکاری و روابط دامپزشکی میان استان های ایلام و واسط عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی ایلام افزود: با توجه به واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های دامی نظیر کره و گوشت و نیز بسیاری دیگر از محصول های تولیدی ایران از پایانه مرزی مهران، گسترش همکاری ها و روابط دامپزشکی میان دو کشور بسیار ضروری و لازم است.

پیرانی یاد آور شد: مسوولان این دو استان همسایه در نشست مرزی خود با عنایت به اهمیت موضوع سلامتی فرآورده های دامی بر همکاری های بهداشتی در حوزه دامپزشکی تاکید کردند.

وی بیان کرد: مقام های استان ایلام و واسط عراق خواهان حفظ بهداشت محصول های صادراتی و گسترش روابط بازرگانی بر پایه اطمینان از سلامت فرآورده های دامی صادراتی و وارداتی هستند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام ابراز امیدواری کرد: تقویت این همکاری ها، به افزایش و توسعه مراوده های بازرگانی میان دو کشور دوست و همسایه منجر شود.

به گزارش ایرنا، نشست مقام های دو استان همسایه ایلام و واسط عراق اوائل هفته جاری در مرز رسمی ˈزرباتیهˈ عراق در منطقه مقابل پایانه مرزی مهران برگزار شد.

مسوولان دو طرف در این نشست بر گسترش روابط و مراوده های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان دو استان تاکید کردند.

ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با سه استان العماره، واسط و دیالی عراق دارد که از این حیث در میان استان های مرزی ایران و عراق دارای طولانی ترین مرز است.

پایانه مرزی بازرگانی و مسافری مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام پیشانی و کانون فعالیت های تجاری و فرهنگی استان ایلام با کشور عراق به شمار می رود.

نردیک به شش هزار زائر ایرانی و عراقی روزانه از راه پایانه مسافری مهران به مکان ها و شهرهای مذهبی دو کشور رفت و آمد می کنند.

افزون بر این، بیش از یک میلیارد دلار انواع کالای غیر نفتی از پایانه بازرگانی مهران به شهرهای مختلف عراق از جمله ˈکوتˈ (مرکز استان واسط)، بغداد، کربلا و نجف صادر می شود.

نظر شما
ادامه