کد خبر: ۱۱۲۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید واکسن آنفلوانزا در کشور را یک طرح چهار، پنج ساله خواند و از اجرای آن به صورت پروژه مشترک با همکاری خارجی‌ها خبر داد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص آخرین وضعیت تولید واکسن آنفلوانزا در کشور گفت: تولید این واکسن را برخی از مراکز تحقیقاتی مانند انستیتوپاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بر عهده گرفته بودند.

وی افزود: البته همان موقع که این طرح مطرح شد یک زمان چهار تا پنج ساله را برای تولید واکسن آنفلوانزا در نظر گرفتند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر برنامه این دو مرکز این است که با کمک برخی از شرکت‌های خارجی بتوانند در قالب پروژه مشترک این واکسن را در داخل تولید کنند.

پیش از این معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و مدیر کل توسعه فناوری این وزارتخانه از تولید واکسن آنفلوانزا تا پایان سال جاری در کشور توسط دو گروه در انستیتو پاستور و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با استفاده از دو روش استفاده از تخم مرغ و کشت سلولی خبر داده بودند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
0
0
......... هی وعده های .......
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
0
0
پروژه موسسه رازی که ........ انستیتو پاستورم که ........ ........ که فقط ساختمون ساختند و دارند ......... بشینین تا واکسن انفلونزا بیاد بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد
نظر شما
ادامه