کد خبر: ۱۱۳۰۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی زاوه، خراسان شمالی و انار

 

شروع فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی سال91 در شهرستان زاوه


سرپرست شبکه دامپزشکی زاوه گفت : بیماری تب برفکی از بیماریهای ویروسی با واگیری بالا می باشد که در هر سال در سه نوبت به صورت سراسری در استان در یک بازه زمانی مشخص به اجرا در می آید.
دکتر سیدین از آغاز فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی سال 91 در شهرستان زاوه خبر داد و گفت: این طرح که به مدت بیست روز کاری طول خواهد کشید  100درصد روستاهای دارای جمعیت گاوی می بایست تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند  که پیش بینی می گردد در مجموع 2800 راس گاو وگوساله واکسینه گردند.
وی از مشارکت بخش خصوصی در این طرح خبر داد و گفت: این طرح توسط دو اکیپ از بخش دولتی و دو اکیپ از بخش خصوصی صورت خواهد پذیرفت که دراین فاز جهت واکسیناسیون 1800 راس دام سنگین با بخش خصوصی قرارداد بسته شده است و تعداد 1000 راس گاو وگوساله نیز توسط بخش دولتی واکسینه خواهند شد.

----------------------------

 

اهداء لوح تقدیر از سوی استاندار خراسان شمالی به مدیرکل دامپزشکی استان


استاندار خراسان شمالی با اهداء لوحی از دکتر علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی این استان تقدیر کرد.
بنابراعلام اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، هر ساله به منظور شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی  و ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی و نهادینه کردن ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی در سطوح مختلف از طریق تقدیر و تشویق دستگاه های اجرایی مربوط در خصوص ارزیابی عملکرد در جشنواره شهید رجایی  تقدیر به عمل می آید ، که در همین راستا اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی موفق به کسب مقام نخست دستگاه ههای اجرایی استان در ارزیابی عملکرد سال 1390 شد.
به همین مناسبت استاندار استان خراسان شمالی با اهداء لوح از دکتر علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص کسب رتبه نخست ارزیابی عملکرد سال 90 دستگاه های اجرایی استان تقدیر به عمل آورد .

مشاهده متن لوح در ابعاد بزرگ با کلیک از اینجا

 

-----------------------------

 

1500 راس دام در انار علیه تب برفکی مایه کوبی شدند


مسئول شبکه دامپزشکی انار از مایه کوبی هزار و 500 راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.
احمد رضایی تب برفکی را یک بیماری واگیردار و ویروسی دانست و اظهار داشت: تاول در دهان و بین سم ها، آبریزش از دهان، لنگش، عدم تمایل به خوردن غذا، کاهش تولید شیر و گوشت سقط جنین و مرگ و میر در گوساله ها از جمله علائم این بیماری است.
وی بر لزوم همکاری دامدارن برای مایه کوبی دام ها تاکید کرد و افزود: این بیماری می تواند خسارات اقتصادی فراوانی را به همراه داشته باشد.
رضایی از مایه کوبی هزار و 500 راس گاو و گوساله طی فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در انار خبر داد و تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث شیوع بیماری های دامی می شود نقل و انتقال غیرمجاز دام است.
وی همچنین بیان داشت: دامداران باید به محض مشاهده علائم بیماری در دام ها مسئولین دامپزشکی شهرستان را مطلع سازند.

نظر شما
ادامه