کد خبر: ۱۱۳۱۵

حکیم مهر - معاون صید و بنادر سازمان شیلات ایران از افزایش 16 درصدی صید ماهی کیلکا در هفت ماهه امسال خبرداد و گفت: گونه‌ای بیولوژیکی برای مبارزه با شانه‌دار مهاجم دریای خزر شناسایی شده اما در انتظار تأیید کشورهای عضو برای معرفی به دریای خزر است.

علی اصغر مجاهدی اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال گذشته 65 شناور حدود 58785

تن ماهی کیلکا صید کردند که سرانه صید هر شناور 135 تن بود که میزان صید این محصول در مدت مشابه سال جاری با افزایش 16.6 درصدی به 10 هزار و 247 تن رسید و سرانه صید هر شناور 157 تن شد.

وی با اشاره به صید 95 هزار تنی ماهی کیلکا قبل از ورود شانه‌دار مهاجم به دریای خزر تصریح کرد: پس از ورود شانه‌دار به دریای خزر، صید ماهی کیلکا با کاهش قابل توجهی مواجه شد به گونه‌ای که حتی تا 14 هزار تن نیز تنزل یافت. همچنین علی‌رغم افزایش صید کیلکا به 27 هزار تن در سال 89، سال گذشته مجدادا با کاهش نسبی به 21 هزار تن رسید.

معاون صید و بنادر سازمان شیلات کشور با ابراز خرسندی نسبت به کاهش نیافتن میزان صید ماهی کیلکا در سال جاری عنوان کرد: از آنجا که برای مقابله با گونه مهاجم باید راه‌های مبارزه بیولوژیک را در پیش گرفت، موسسه تحقیقات شیلات ایران گونه‌ای را برای مبارزه انتخاب کرده اما به دلیل اینکه ورود هرگونه از آبزیان به دریای خزر باید با توافق همه کشورهای عضو باشد این طرح در انتظار اعلام موافقت کشورهای خزرنشین است.

 

نظر شما
ادامه