کد خبر: ۱۱۴۵۲

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه احداث کشتارگاه در نشتارود انجام نشد،خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده سرمایه‌گذار خلع ید شد.
مجید مختاری در جلسه کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: سه کشتارگاه در مازندران در حالی به بهره‌برداری رسید که 4 کشتارگاه به تصویب رسیده بود.

مختاری درباره احداث کشتارگاه صنعتی در نشتارود تصریح کرد: در سال 87 پروانه این کشتارگاه برای سرمایه‌گذار صادر شد.

وی با اعلام اینکه احداث کشتارگاه در نشتارود انجام نشد، خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده سرمایه‌گذار خلع ید شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: براساس مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام مازندران، این مجوز به اتحادیه قصابان واگذار شد.

رضا عظیمی رئیس سازمان جهاد کشاروزی مازندران نیز با اشاره به سنتی بودن 70 درصد دامپروری‌های مازندران اظهار داشت: در حال حاضر در بخش دامپروری مازندران یک هزار و 100 نفر مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به تولید 599 هزار و 345 تن تولید شیر خام در مازندران گفت: در حال حاضر مازندران با 5.5 درصد تولید شیر خام رتبه سوم را به خود اختصاص دارد و برای افزایش بهره‌وری در محصولات دامداری و دامپروری استان مازندران تغییر ترکیب گله را به صورت راهبردی در جهاد کشاورزی مازندران پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاروزی مازندران، کمبود مواد غذایی، نوسانات شدید قیمت بازار اقلام علوفه‌ای، نابسامانی بازار، ناکارایی سیاست‌های حمایتی از تولید و تعدد مراکز تصمیم‌گیر در صنعت را از دغدغه مهم دامپروری در مازندران عنوان کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی مدون در راستای توسعه صادرات پایدار در فرآورده‌های لبنی نیازمند است.

وی ادامه داد: نامناسب بودن ساختمان‌ها و تاسیسات پرورش دام و اداره خرده مالکی واحدهای دامی از مهم‌ترین مشکلات برای افزایش تولیدات دامی است که در حال پیگیری است.

عظیمی با اعلام اینکه قیمت تمام شده تولیدات شیر با قیمت فروش آن همخوانی ندارد، بیان داشت: بالابودن بار میکروبی شیر و در هنگام تحویل به صنایع لبنی از مهم‌ترین مشکلات تولید شیر خام در مازندران است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه