کد خبر: ۱۱۵۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از دو میلیون تن جوجه‎ریزی در واحدهای مرغداری استان خبر داد.

مهندس اسحاق طاهری‎مقدم افزود: هم اکنون در استان 430 واحد مرغداری وجود دارد؛ این تعداد مرغداری‎ها را براساس ظرفیت جوجه‎ریزی خود به صورت فعال، نیمه‎فعال و غیرفعال شناسایی و دسته‎بندی کردیم.

وی با بیان اینکه در آذرماه امسال دو میلیون و 130 هزار جوجه‎ریزی در مرغداری‎های استان صورت گرفته است، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت یک‎ماه گذشته 17 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20.7 درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اشاره به اینکه در سال 90 ، پنج واحد از مرغداری‎های استان پنج بار جوجه‎ریزی داشتند، تصریح کرد: همچنین از کل مرغداری‎های استان 55 واحد مرغداری در استان چهار بار جوجه‎ریزی داشتند و هشت واحد نیز جهت استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش به کارگروه توسعه استان معرفی شدند.

طاهری‎مقدم با تأکید براینکه همچنین یک سری از واحدهای مرغداری به رغم دریافت نهاده‏‎ها و سوخت لازم سهم محدودی در جوجه‎ریزی داشتند، اضافه کرد: به این واحدها که برحسب ظرفیت خود جوجه‎ریزی نکردند اخطار و تذکراتی داده شده و به آنها دو فرصت جهت استفاده از ظرفیت خود برای جوجه‎ریزی بیشتر داده شده است.

وی با بیان اینکه 168 واحد سه بار جوجه‎ریزی در سال داشتند و 33 واحد دیگر در استان تنها یک بار جوجه‎ریزی داشتند، متذکر شد: همچنین با پیگیری‎های انجام شده پنج واحد مرغداری استان لغو پروانه شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در آینده‎ای نزدیک از واحدهای فعال تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
0
0
تا آنجاییکه یادمون دادند واحد شمارش تعداد جوجه ریزی قطعه هست نه تن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
0
0
اگر هر جوجه را 50 گرم در نظر بگیریم 2 میلیون تن پس از تبدیل واحد گرم به تن عدد فوق العاده جالبی را پس از محاسبات در خصوص تعداد جوجه ریزی بدست خواهید آورد
نظر شما
ادامه