کد خبر: ۱۱۵۷۱
حکیم مهر - حدود 80 درصد ماهیان و 50 درصد پرندگان موجود در بازار وارداتی هستند که محدوده قیمت ماهیان وارداتی 700 تومان تا 45 هزار تومان و پرندگان وارداتی 10 هزار تومان تا یک میلیون تومان است.
در ایران انواع زیاد و مختلف ماهی و پرنده وجود دارد که به ترتیب از گونه‌های مورد استقبال نسبت به بقیه گونه‌ها می توان در ماهی‌ها به گونه گورامی، گلفیش، کوی، پرت فیش و در پرنده‌ها به قناری، فنچ، مرغ عشق، عروس هلندی و کاسپو اشاره کرد.
 ماهیان و پرندگان وارداتی که سهم اعظم بازار را در اختیار دارند بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. حیوانات وارداتی طبق برنامه‌هایی که سازمان دامپزشکی در نظر گرفته است قرنطینه و مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
 قیمت پرنده و ماهی چگونه تعیین می شود ؛: قیمت پرنده و ماهی بنا بر نژاد، کمیابی یا عدم کمیابی، گونه و اندازه حیوان مشخص می‌شود.
گونه‌های حیوانات وارداتی آنچنان در کشور پرورش داده نشده‌اند و آن دسته از حیواناتی که پرورش داده می شود جزو پرندگان هستند. ماهیان وارداتی بیشتر تزئینی هستند که قابلیت پرورش آنها را نداریم.
در هنگام خرید پرنده باید به ترکیب صورت و پا و مدفوع حیوان دقت شود زیرا این‌ها عوامل تعیین کننده سلامتی پرنده است و در ماهی نیز باید به باله‌ها و رنگ بدن ماهی دقت کرد.
باید ماهی را با درجه آب مناسب برای هر گونه نگهداری کرد. همچنین غذای زیاد به ماهی داده نشود و تصفیه آب به طور مرتب انجام شود.
همه ماهی‌ها به غذا و اکسیژن نیاز دارند و تنها ماهی فایتر تایلندی به اکسیژن نیاز ندارد.
ماهی قرمز کاملا ایرانی و از گونه ماهی تخم ریز است. این ماهی 120 سال پیش از ژاپن وارد ایران شد و بر اثر پرورش درایران زیاد شد. قیمت ماهی قرمز خرده فروشی در سال گذشته از 500 تا 1500 تومان به فروش می‌رسید و امسال نیز از اول اسفند اقدام به فروش آن می شود.
متاسفانه به دلیل قیمت پایین وسایل نگهداری پرندگان و ماهی وارداتی که عمدتا از کشور چین است تولید در کشور مقرون به صرفه نبوده و برای تامین نیاز بازار به واردات روی آورده‌ایم.
نظر شما
ادامه