کد خبر: ۱۱۵۹۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: بهسازی و افزایش ظرفیت کشتارگاه موجود و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در بردسیر امری ضروری است.
بیژن دهقانی در سفر به بردسیر و دیدار با مسئولان شهرستان اظهار داشت: هدف از بازدیدهای شهرستانی، بررسی مشکلات و ظرفیت‌های هر منطقه است که این مسائل در اولویت‌بندی اعتباری و بودجه‌ای هر شهرستان مد‌نظر قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: با توجه به فعالیت 24 واحد مرغداری با ظرفیت 340 هزار قطعه در هر دوره، وجود کشتارگاه مجهز طیور و همچنین وضعیت آب و هوای مناسب بردسیر، تأسیس و راه‌اندازی واحدهای بزرگ و صنعتی امری ضروری است.

دهقانی عنوان کرد: علاوه بر اینکه با ایجاد اشتغال در منطقه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز کمک قابل توجهی می‌شود.

وی افزود: با توجه به فضای کشتارگاه بردسیر و ظرفیت پایین کشتار در این مکان‌، بهسازی و افزایش ظرفیت کشتارگاه موجود و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی امری ضروری است.

محمد‌حسین شهریارزاده مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر نیز با اعلام اینکه طی هشت ماه سال جاری 3 هزار و 204 رأس دام در کشتارگاه بردسیر کشتار شده، همکاری تمام بخش‌ها و ادارات شهرستانی و استانی را برای راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در شهرستان خواستار شد.

وی تصریح کرد: این عمل نه تنها موجب افزایش کیفیت و بهداشت تولید و عرضه گوشت می‌شود‌، بلکه این شهرستان می‌تواند بخشی از گوشت مصرفی شهرستان‌های مجاور را نیز تأمین کند.

شهریارزاده بیان داشت: با توجه به جمعیت دامی شهرستان و نقش نظارتی دامپزشکی در تمام مراحل تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و لزوم خدمت‌رسانی مناسب به دامداران و مردم بردسیر‌، تأمین نیرو و خودروی مناسب برای انجام وظایف دامپزشکی امری ضروری و لازم است.

نظر شما
ادامه