کد خبر: ۱۱۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در دیدار با سرپرست فرمانداری کوثر گفت : با حمایت های متولیان و فعالیتهای اصولی دامپروران و شاغلین این حرفه ، می توان ظرفیت ها ، توانمندیها و پتانسیل های بخش دام و طیور استان را گسترش داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ؛ دکتر صادق صالحی منطقه کوثر را به جهت موقعیت خاص جغرافیائی و قرار گرفتن در مسیر اصلی به مرکز کشور و هم مرز بودن با دو استان و نزدیکی به بازارهای عمده مصرف و تراکم کم و پراکنش دامداریها و مرغداریها یکی از مناطق با استعداد در حوزه پرورش دام و طیور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان کوثر از نظر تولید تخم مرغ یکی از شهرستانهای فعال استان است و سه واحد مرغداری تخم گذار در این منطقه فعالیت می نمایند تصریح کرد : بایستی تدبیری اندیشیده شود تا با حمایت های بیشتر و بهبود زمینه های اقتصادی ، بستر تولید بیشتر فراهم گردد.

 (نفر سمت راست : دکتر صالحی)

این مقام مسئول دامپزشکی همچنین در حوزه پیشگیری از بیماریهای دام و طیور تأکید کرد :   بررسیهای میدانی انجام شده در امر مبارزه با بیماریهای دامی نشان میدهد خدمات دامپزشکی در دورترین و صعب العبورترین روستاهای این منطقه به مراتب از نزدیکترین روستاهای مرکز استان که به سهولت با مرکز استان مرتبط می باشند بیشتر است.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان با اجرای طرحهای مختلف مبارزه با بیماریهای دام و طیور خوشبختانه در این حوزه کانونی از بیماری خاص در منطقه گزارش نشده است.

وی با انتقاد از اینکه اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در جامعه مغفول مانده است به نقش و اهمیت دامپزشکی در پیشگیری از بیماریهای دام و طیور و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اقتصاد ملی تأکید کرد.

دکتر صالحی در عین حال مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی را کماکان کمبود اعتبارات و نیروی انسانی عنوان کرد و افزود:   تمامی هزینه های واکسیناسیون دامها که یکی از مهمترین ابزارهای دامپزشکی در امر پیشگیری از بیماریهای دامی است از اعتبارات عمرانی تأمین می شود و تخصیص کم اعتبارات در این حوزه شیوع بیماریهای دامی را بدنبال دارد که تبعات آن بطور مستقیم در جمعیت دامی و غیر مستقیم جمعیت انسانی و در اقتصاد ملی نمایان خواهد شد.

وی همچنین درباره تردد غیر مجاز دام به استان و نقل و انتقال بدون گواهی قرنطینه ای دامپزشکی و احتمال شیوع بیماریهای دام و طیور تصریح کرد :  بایستی با هماهنگی بین بخشی در تمامی مبادی ورودی و خروجی استان قرنطینه دامی ایجاد شود تا جلوی نقل و انتقال بدون مجوز دام گرفته شده و از تردد غیرمجاز ممانعت بعمل آید.

مدیر کل دامپزشکی استان ابراز امیدواری کرد  در آینده ای نزدیک با راه اندازی کشتارگاه صنعتی دام خلخال ، کشتارگاه سنتی دام کوثر تعطیل گردیده و گوشت مصرفی منطقه از این کشتارگاه تأمین گردد.

در این دیدار سرپرست فرمانداری کوثر  ضمن بیان نقش مهم دامپزشکی در عرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین امنیت غذایی گفت : لازم است دامپزشکی بیشتر مورد حمایت قرار گیرد تا از نظر تولید و پرورش  دام و طیورو فرآورده های دامی در منطقه مشکلی ایجاد نشود.

علیرضا حسینی همچنین خواستار توسعه خدمات دامپزشکی در سطح روستاها ، دامداریها و مرغداریهای منطقه شد.

سرپرست فرمانداری کوثر بر ضرورت همکاریهای بین بخشی اشاره و بر حمایت های همه جانبه از سرمایه گذاران دام و طیور در منطقه تأکید کرد.

حسینی در عین حال در راستای تأمین اعتبارات دامپزشکی در اجرای طرحهای مختلف مبارزه با بیماریهای دام و طیور و ایجاد قرنطینه های بین راهی با هماهنگی های ارگانهای مرتبط قول مساعد داد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
0
دیدار مدیر کل با فرماندار هم شد خبر مهم حتما اقایان یا نمیدونن کار مهم چیه یا کار مهم دیگر بلد نیستن
نظر شما
ادامه