کد خبر: ۱۱۶۹۴

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی مراغه از پلمب 3 واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی متخلف در این شهرستان خبر داد‌.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، علی پاشایی گفت: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این شبکه در پی بازدیدهای مستمر خود از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی موفق به شناسایی یک واحد مغازه قصابی و دو واحد پراکنده فروش که اقدام به کشتار قاچاق و عرضه گوشت فاسد، غیربهداشتی و فاقد بسته‌بندی می‌کردند، شدند.

وی افزود: این واحدها به دلیل تعدد تخلفات و عدم توجه به اخطارهای دامپزشکی با حکم مقام قضایی پلمب شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مراغه اضافه کرد: دامپزشکی با نظارت در امر مبارزه با بیماری‌های دام و طیور شامل واکسیناسیون دام‌ها از پایه و غیرپایه، مبارزه با بیماری‌های مشترک سل، بروسلوز هاری، نظارت بر بهداشت اماکن عرضه خام دامی، صدور تمدید پروانه بهداشتی مرغداری‌ها، دامداری‌ها و کارگاه بسته‌بندی و همچنین مسئولیت خطیر در ارتقای سلامت و بهداشت جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با کنترل دامپزشکی از کیفیت و استاندارد‌های لازم برخوردار بوده و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر مواد پروتئینی خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

پاشایی، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 اطلاع دهند.

 

برچسب ها: مراغه، دامپزشکی،
نظر شما
ادامه