کد خبر: ۱۱۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در سال جاری حدود 25 میلیون دام سبک ذبح شده است که از این میزان 17 میلیون جلد با ارزآوری تقریبی 180 میلیون دلار صادر شده است.

عضو هیئت مدیره صادرکنندگان و تولیدکنندگان چرم  ایران با اعلام این مطلب گفت: با افزایش قیمت دلار، امسال سال سودآوری برای تولیدکنندگان انواع چرم بوده، به‌طوری که برآورد می‌شود حدود 150 تا 180 میلیون دلار صادرات وجود داشته است.

جمشید نفر افزود: هرچند به‌دلیل افزایش قاچاق دام زنده میزان تولید حجمی آن در کشور کاسته شده، ولی از لحاظ ارزشی نسبت به سال گذشته افزایش سودآوری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91، 20 الی 25 میلیون رأس کشتار دام سبک در کشور اعم از گوسفند و بز ذبح شده که از این میزان 15 تا 17 میلیون جلد آن به‌صورت سالامبور و وت‌بلو صادر شده است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: علی‌رغم تولید قابل ملاحظه دام سبک در کشور، به‌دلیل عدم سرمایه‌گذاری‌های لازم در فرآوری چرم، عمده محصول چرم تولیدی به‌صورت سالامبور و وت‌بلو صادر می‌شود.

نفر تصریح کرد: افزایش قاچاق دام زنده به خارج از کشور، علاوه بر کاهش میزان عرضه گوشت و ضربه وارد کردن به امنیت غذایی کشور، بر میزان تولید و اشتغال‌زایی در صنایع وابسته به این امر مانند چرم و روده تأثیرگذار است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
0
17 میلیون جلد دام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واحد جدید شمارش دام جلده؟
نظر شما
ادامه