کد خبر: ۱۱۸۰

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ورود 2 هزار و 300 راس تلیسه خارجی برای اصلاح نژاد و افزایش تولید شیر در کشور توسط بخش خصوصی خبرداد.

دکتر مجتبی نوروزی در مورد واردات تلیسه خارجی گفت: تاکنون بیس از 2 هزار و 300 راس تلیسه توسط بخش خصوصی وارد کشور شده و با توجه به برنامه شرکت‌های خصوصی از هر کشوری که بخواهد واردات انجام شود، از نظر بهداشتی و قرنطینه‌ای بررسی می‌کنیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: واردات تلیسه خارجی برای افزایش تولید شیر و ارتقاء و کنترل بیماریهای دامی در کشور انجام می‌شود.
وی افزود: همه این تلیسه‌ها توسط بخش خصوصی وارد شده و دولت اقدام به واردات تلیسه نمی‌کند.
نوروزی در مورد وارد شدن روزانه هزار راس گوسفند به تهران برای ارزان شدن گوشت و نظارت دامپزشکی،گفت: در مورد آمار مدیرکل دامپزشکی استان تهران آمار دقیق را می‌داند ولی هرگونه عرضه دام زنده با رعایت نکات بهداشتی و دامپزشکی صورت می‌گیرد.
نوروزی در مورد گلایه بخش خصوصی از اجرای آیین‌نامه جدید نظارت سازمان نظام دامپزشکی در کارخانه‌های خوراک دام و مرغداری‌ها گفت: آنچه را که در حال اجراست آیین‌نامه نظارت بهداشت دامپزشکی است که به تصویب هیات وزیران رسیده است.
وی تاکید کرد: سازمان دامپزشکی از طریق مسئولان فنی و سیستم یکپارچه قرنطینه با دادن شناسه ID و رمز عبور password نسبت به ورود به سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی توسط مسئولان فنی دامپزشکی در کارخانه‌های خوراک دام یا مزارع پرورش دام و طیور اقدام می‌شود.
وی افزود: با این روش نیاز حضوری کامیون‌های حامل خوراک دام به شبکه‌های دامپزشکی نیست و هر یک از مسئولان فنی دامپزشکی در داخل همان کارخانه یا مزرعه پرورش مجوز سلامت محموله دام و طیور و یا خوراک دام و طیور را صادر می‌کند.
رئیس سازمان دامپزشکی در مورد انتقال کارشناسان بخش خصوصی از تعطیل بودن شبکه‌های دامپزشکی بعد از ساعت اداری و معطلی کامیون‌های حمل خوراک دام گفت: با سیستم یکپارچه قرنطینه حتی نصف شب و روزهای تعطیل نیز ورود به این سیستم و اعطای مجوز فنی دامپزشکی انجام می‌شود و هیچ‌گونه معطلی در کار نیست.

 

نظر شما
ادامه