کد خبر: ۱۱۸۰۶

حکیم مهر - طرح کلان ملی "دستیابی به دانش فنی تولید داروهای دام، طیور و آبزیان" طی یک پروژه سه‌ساله در شورای عالی عتف تصویب شد.

رئیس مؤسسه سرم‌سازی رازی با اعلام این مطلب گفت: هم‌اکنون مؤسسه سرم‌سازی رازی بیش از 60 نوع فرآورده از قبیل دامی، انسانی، طیور، آبزیان و آنتی‌ژن‌ها را تولید می‌کند که از لحاظ حجم و وسعت کار در منطقه خاورمیانه دارای رتبه اول و در دنیا کم‌نظیر است.

هادی فامیل‌قدکچی افزود: با رویکرد جدید محصول‌محور دولت، تولید این فرآورده‌ها در کشور بومی‌سازی و علی‌رغم وجود تحریم‌ها تولید آن قطع نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی، طرح کلان ملی "دستیابی به دانش فنی تولید داروهای دام، طیور و آبزیان" برنامه‌ریزی و در شورای عالی عتف مصوب شده است که بر اساس آن، مؤسسه سرم‌سازی رازی تولید 15 واکسن جدید را در دستور کار خود دارد.

واکسن‌های گامبورو و PPR روانه بازار مصرف می‌شود

این مقام مسئول ادامه داد: ولی با ظرفیت‌های تولید بالایی که وجود دارد، این مؤسسه بر روی 40 نوع واکسن جدید برنامه‌ریزی و مهندسی کرد که ظرف مدت سه سال به بازار مصرف خواهد رسید.

فامیل‌قدکچی تصریح کرد: واکسن گامبورو و PPR نشخوارکنندگان کوچک در حد میلیونی تولید شده و منتظر قیمت‌گذاری است تا در بازار مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: این همت در ایران وجود دارد که تمام نیاز داخلی در کشور تولید شود و دیگر نیازی به واردات نباشد.

 

نظر شما
ادامه