کد خبر: ۱۲۰۲۵
حکیم مهر - با پایش گسترده طیور سنتی و صنعتی کشور و همچنین ردیابی پرندگان مهاجر، جمهوری اسلامی ایران همچنان از این بیماری پاک است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: امسال برای نخستین‌بار در کشور تمامی طیور سنتی و صنعتی کشور پایش شد و نتایج تست‌های غربالگری نشان داد که تاکنون هیچ پرنده‌ای در کشور آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد نیست.

دکتر محسن مشکات افزود: پرندگان مهاجر نیز از سه کوریدور وارد کشور می‌شوند. دو کوریدور از سمت شمال و کشور هنگ‌کنگ، دیگری از سمت جنوب و پرواز آنها به سمت دریاچه ارومیه.

وی خاطرنشان کرد: تمامی طیور کشور برای مقابله با این بیماری تحت پایش مستمر قرار گرفتند و نمونه‌گیری‌ها که بر اساس روش‌های علمی و کارآمد موجود در دنیا انجام شد، نشان داد که مشکلی وجود نداشت.

مشکات با اعلام اینکه امسال تعداد نمونه‌ها از حجم بالاتری برخوردار بود، ادامه داد: امسال حتی طیور بومی روستاها را نیز علاوه بر مرغ‌های صنعتی مورد بررسی قرار دادیم تا این بیماری نتواند به بخش صنعت لطمه‌ای وارد کند.

وی در پایان تصریح کرد: طی چند سال اخیر، سازمان دامپزشکی کشور اقدامات گسترده‌ای را در جهت مقابله با بیماری‌های واگیری چون آنفلوآنزا انجام داده است که در سال جاری نیز این اقدامات افزایش چشمگیری داشت.

 

 

نظر شما
ادامه