کد خبر: ۱۲۰۸۹

حکیم مهر - دبیر تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون، گفت: پایین بودن قیمت تمام شده گوشت بوقلمون نسبت به گوشت های مشابه، باعث اقتصادی بودن مصرف گوشت بوقلمون برای خانوار می شود.
امیر خیرخواه افزود: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشور آمریکا، ۸ کیلو و در اروپا ۵ کیلو و در ایران معادل ۸۵ گرم است.

وی تعداد واحدهای رسمی فعال را ۲۵۰ واحد، عنوان کرد و گفت: کارگاه های پرورش بوقلمون دارای ظرفیت ۳ هزار تا ۱۵ هزار قطعه است و کشور پتانسیل بالایی در زمینه پرورش بوقلمون دارد.

دبیر تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون، تصریح کرد: ضایعات گوشت مرغ ۵۰ درصد است و این در حالیست که از گوشت یک بوقلمون ۱۶ کیلوگرمی تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد دور ریز وجود دارد.

وی با اشاره به تکمیل بودن صنایع جانبی در کنار تولید بوقلمون، تصریح کرد: صنایع پایین دستی شامل کشتارگاه ها، واحد بسته بندی صنعتی، حمل و نقل، فروشگاه های زنجیره ای و سازمان میوه و تره بار و واحدهای بالادستی شامل واحد جوجه کشی و پرورش مادر در کشور، موجود است که البته باید از طرف دولت مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

دبیر تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون در مورد راهکار افزایش مصرف مردم، گفت: با اطلاع رسانی نسبت به فواید، تنوع و قیمت مناسب و جایگزینی بسیار خوب گوشت بوقلمون با دیگر گوشت ها، می توان سرانه مصرف را افزایش بیشتری داد.

امیر خیرخواه تصریح کرد: طی سالیان قبل مازاد تولید داشته ایم، ولی در حال حاضر به دلیل بالارفتن سطح اطلاعات مردم، نه تنها مازاد نداریم بلکه در بعضی ماهها شاهد کمبود این نوع گوشت در انبارها هستیم.

 

نظر شما
ادامه