کد خبر: ۱۲۱۳۰

حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران از اختصاص 1200 میلیارد تومان اعتبار به این اتحادیه برای تنظیم بازار شیر و گوشت قرمز طی هفت سال آینده خبر داد.

سعید سلطانی اظهار کرد: برای تنظیم بازار و مدیریت صادرات و واردات علوفه، شیر و گوشت قرمز اعتباری حدود 1200 میلیارد تومان به اتحادیه مرکزی دامداران تخصیص یافته است.

وی با بیان این‌که این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است، افزود: 40 درصد از اعتبار اختصاص یافته به عنوان سرمایه در گردش و 60 درصد برای سرمایه‌گذاری است.

طرح خودکفایی گوشت با شرایط فعلی قابل اجرا نیست

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران درباره آخرین وضعیت طرح خودکفایی گوشت قرمز، عنوان کرد: در تفاهم‌نامه اولیه که این اتحادیه امضا کرد تحویل علوفه ارزان‌قیمت به دامداران بدون کارمزد، وثیقه و ضمانت بانکی بود و دامداران می‌توانستند با استفاده از چک به عنوان ثمن معامله و سفته به عنوان ضمانت، علوفه دریافت کنند.

سلطانی گفت: این درحالی است که بر اساس مصوبه هیات دولت که به شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ شده است، دامداران می‌توانند بدون کارمزد اما با ضمانت‌نامه بانکی یا وثیقه ملکی، علوفه را از شرکت پشتیبانی امور دام دریافت کنند که با این شرایط طرح خودکفایی گوشت قابلیت اجرایی ندارد.

 

نظر شما
ادامه