کد خبر: ۱۲۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - شرکت سوئدی آیکیا گرفتار رسوایی گوشت اسب در اروپا شده و ناچار شد محصولاتش را از فروشگاه‌های موجود در بیش از 20 کشور جمع‌آوری کند.

اقدام این شرکت پس از اعلام مقامات چک از کشف دی. ان. ای گوشت اسب در یک کیلوگرم از محصول کوفته گوشتی یخ زده آیکیا که به عنوان گوشت گاو بر چسب‌ خورده بود، صورت گرفت.

سازمان دامپزشکی دولتی جمهوری چک اعلام کرده که دو بسته کوفته گوشتی آیکیا را تست کرده و یکی از آنها حاوی گوشت اسب بوده است.

از همین کوفته گوشتی به 12 کشور اروپایی دیگر ارسال شده که آیکیا اعلام کرد: همگی آنها را از محل فروش جمع‌آوری خواهد کرد اما این شرکت بعدا تصمیم گرفت محصولات خود در 21 کشور اروپایی و همچنین هنگ‌کنگ، تایلند و جمهوری دومینیکن جمع‌آوری کند اما این فراخوان شامل آمریکا و کانادا نمی‌شود زیرا شعبه آیکیا در این کشورها محصولات خود را از یک شرکت آمریکایی تامین کرده است.

به دنبال کشف گوشت اسب در محصولات غذایی آماده که به عنوان گوشت گاو عرضه شده بودند، مقامات اتحادیه اروپا تصمیم دارند مقررات سخت‌گیرانه‌تری را در زمینه برچسب‌زنی مواد غذایی اعمال کنند.

مقامات اروپایی اعلام کرده‌اند که این رسوایی، فریبکاری در برچسب‌زنی بوده و خطری برای سلامت مصرف‌کنندگان دربر نداشته است.

این رسوایی از اواسط ژانویه در ایرلند پس از اینکه مقامات غذایی این کشور نتایج تست دی. ان. ای اسب در محصولات گوشت گاو را مثبت اعلام کردند، آغاز شد و سپس به سراسر اروپا گسترش یافت.

به گزارش آسوشیتدپرس، گوشت اسب در محصولات غذایی متعددی شامل همبرگر، کباب، لازانیا، ماکارونی، پیتزا و کوفته گوشتی کشف شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
0
0
آنها ميتونن از تجربيات اداره كل دامپزشكي كرمان استفاده كنند
نظر شما
ادامه