کد خبر: ۱۲۱۶۸
حکیم مهر - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در 11 ماهه امسال 582 هزار تن شیر خام و 61 هزار و 800 تن گوشت قرمز تولید در استان مازندران شده است.

حسین نگهدار، اظهار کرد: با توجه به شرایط تراکم صنعت طیور در مازندران، توسعه کیفی صنعت طیور را آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: سالانه 286 میلیون قطعه جوجه یکروزه در استان مازندران تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: میانگین تولید روزانه گوشت مرغ این استان 59 تن است که 394 تن آن به استان‌های همجوار به ویژه تهران ارسال می‌شود.

نگهدار به امتیازات پرورش طیور در مازندران اشاره و اظهار کرد: هزینه پرورش مرغ گوشتی در این استان حدود 10 درصد کمتر از سایر استان‌های کشور است. همچنین میزان تلفات در صنعت پرورش مرغ گوشتی مازندران چهار درصد نسبت به دیگر استان‌های کشور کمتر بوده و این استان نسبت به دیگر استان‌ها ضریب تبدیل بیشتری در صنعت طیور گوشتی دارد.

وی گفت: مازندران 18 واحد کشتارگاه صنعتی طیور، 26 کارگاه کندوسازی و 44 کارخانه خوراک دام و طیور دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران، انواع ریسک اعم از ریسک بازار، تولید، مالی، منابع انسانی و کمبود علوفه را از چالش‌های صنعت طیور در این استان دانست.

او نبود قیمت تضمینی را از مشکلات پرورش کرم ابریشم در مازندران عنوان کرد.

وی یادآور شد: مازندران قطب دامپروری کشور محسوب می‌شود و از نظر تولید، کلیدی‌ترین بخش اقتصادی است که توانسته نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد:‌این استان در تولید شیر خام رتبه سوم و در تولید گوشت قرمز رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص دهد.

نگهدار خاطر نشان کرد: در 11 ماهه امسال 582 هزار تن شیر خام و 61 هزار و 800 تن گوشت قرمز تولید در مازندران شده است.

 

نظر شما
ادامه