کد خبر: ۱۲۲۱۲

حکیم مهر - اداره کل دامپزشکی استان خراسان‎رضوی از عموم مردم خواست تا برای تهیه گوشت قرمز و دیگر اقلام پروتئینی خام دامی تنها به مراکز فروش معتبر مراجعه کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان‎رضوی، در اطلاعیه این اداره کل اطلاعیه آمده است: لازم است شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی و نیز برچسب‎های روی بسته‏بندی لاشه‎های گوشت و مرغ و ماهی که حاوی کد بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضا و دمای نگهداری مناسب فرآورده‎های گوشتی است، توجه کنند.

در ادامه این اطلاعیه به ضرورت سالم بودن روکش نایلونی یا سلفون به کار رفته برای بسته‎بندی‎های گوشت، مرغ و ماهی و نیز عدم وجود خونابه و برفک در آنها اشاره شده و توصیه به خرید گوشت، متناسب با مصرف وعده‎های روزانه برای جلوگیری از نگهداری‎های طولانی مدت فرآورده‎ها در فریزر شده است.

روابط عمومی دامپزشکی استان به مصرف‌کنندگان یادآوری نموده که اگر قصد «دیفراست» نمودن یا خروج از انجماد گوشت و مرغ منجمد را دارند، بهتر است گوشت منجمد را 24 تا 48 ساعت قبل از فریزر به یخچال انتقال داده تا به تدریج تازگی خود را به‌دست آورده و سپس برای طبخ استفاده شود.

در این اطلاعیه، اعلام شده با توجه به اینکه پس از خروج از انجماد فرآورده‎های خام دامی، بایستی سریعا نسبت به مصرف آنها اقدام نمایند، ضروری است از انجماد مجدد فرآورده‎های مذکور اجتناب شود.

بنا به اظهار نظر کارشناسان دامپزشکی، گوشت منجمدی که «دیفراست» و چرخ می‌گردد، به سرعت فاسد و غیرقابل مصرف خواهد شد، لذا باید بلافاصله استفاده شده و به هیچ عنوان تقسیم‎بندی و منجمد نشود.

در این اطلاعیه از کلیه زائرین و مجاورین خواسته شده در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن‏های 1512 (مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) 7250025-7250035 (شبکه دامپزشکی مشهد مقدس) و در شهرستان‎ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره 300001512 آماده دریافت پیام‎های مردمی در زمینه‎های یاد شده است.

 

نظر شما
ادامه