کد خبر: ۱۲۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دامپزشکی در جهت ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه اهمیت وجایگاه ویژه‌ای دارد.

کمال‌الدین پیرمؤذن در نشست با مدیران دامپزشکی استان با بیان اینکه سلامتی انسان‌ها ارتباط مستقیم با سلامتی دام و طیور به عنوان تأمین کننده عمده منابع پروتئینی و تغذیه‌ای دارد، از غفلت چندین ساله در تأمین اعتبار کافی در این حوزه اظهار تأسف کرد.

وی جایگاه دامپزشکی را در جهت ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه بسیار با اهمیت خواند و با بیان آیات و احادیثی این جایگاه را پلی برای تأمین رضایت حضرت احدیت عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به عملکرد موثر دامپزشکی استان در چند سال اخیر افزود: با همکاری مجمع نمایندگان استان در شناساندن جایگاه دامپزشکی تلاش و تمامی خواسته‌های دامپزشکی تا حصول نتیجه قطعی از مراجع مرتبط پیگیری خواهد شد.

پیرمؤذن در عین حال از بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق صندوق توسعه کشاورزی و سامانه بانکی کشور و کمک به اقتصاد روستائیان در مجلس نهم و اعطای اختیاراتی به ارگان‌های مرتبط نظیر جهاد کشاورزی و دامپزشکی در این زمینه خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل هم در این دیدار با بیان اینکه حضور نمایندگان مجلس و آشنایی نزدیک با فعالیت‌های دامپزشکی نقطه قوتی برای دامپزشکی است، گفت : دامپزشکی در بحث زیرساخت‌ها یکی از ارگان‌های تأثیرگذار جامعه بوده و فعالیت‌های آن مستقیما نمود بیرونی در جامعه ندارد.

صادق صالحی افزود: دامپزشکی مانند برخی از ارگان‌ها پروژه عمرانی خاصی ندارد ولی سرمایه‌گذاری که در این حوزه انجام می‌شود مستقیما با عمران و آبادانی جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی پیشگیری از بیماری‌های دامی با اجرای برنامه‌های مایه کوبی زمان‌بندی شده در حوزه دام و طیور و ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه از طریق نظارت بر مراکز و اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در حوزه سلامت انسانها را عمده ترین وظایف دامپزشکی عنوان کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
0
0
خسته نباشن!
نظر شما
ادامه